Home Uncategorized Descoperire uluitoare care arata incompetenta grava si ipocrizia conducatorilor Politiei Romane, sub...

Descoperire uluitoare care arata incompetenta grava si ipocrizia conducatorilor Politiei Romane, sub patronajul lui Despescu, Benone Matei, Eduard Miritescu!

0

Am facut o descoperire uluitoare care arata incompetenta grava si ipocrizia conducatorilor Politiei Romane, sub patronajul lui Despescu, ministrul “de facto” al MAI!

Despre incompetenta marilor conducatori si cum a afectat ea, eficienta si calitatea organizarii legale a Politiei Romane!

Dupa cum stiti, din anul 2023, sindicatul se lupta cu Inspectoratul General al Politiei Romane si cu Inspectoratele Judetene de Politie, pentru declasificarea si aducerea la cunostinta publica a regulamentelor de organizare si functionare (ROF) ale inspectoratelor judetene de politie.

La final, aveti atasate sentinte definitive (avem mai multe favorabile, dar inca nu sunt definitive, pentru ca incompetentii se zbat, au facut recursuri ca sa tergiverseze) si ROF-uri pe care am reusit sa le obtinem pana la aceasta data!

Ce am observat, socati, din analiza ROF-urilor pe care le-am obtinut?

Pana la aceasta data, conducatorii IGPR care s-au rulat in perioada 2015-prezent, nu au miscat un deget sa actualizeze ROF-urile Inspectoratelor! Astfel incat structuri si atributii noi aparute in ordinea juridica si care trebuiau adaugate la ROF-urile IPJ-urilor, pentru ca acestea sa fie valide juridic – cum sunt Birourile pentru Protectia Animalelor, Birourile de Siguranta Scolara, Serviciile de pregatire profesionala, etc, etc- nu exista in ROF-uri!

Care este importanta regulamentelor de organizare si functionare?

Unitatile de politie au personalitate juridica de drept public. Unitatea de politie nu se confunda cu politistul. Unitatea de politie ( de exemplu, un Inspectorat Judetean de Politie) si politistul sunt subiecti de drept diferiti. Existenta lor, drepturile si obligatiile fiecaruia- ca subiect de drept – trebuie recunoscute prin acte normative. Pe baza si in limitele acestor drepturi si obligatii prealabil recunoscute prin norme juridice, unitatea de politie si politistul participa ca subiecti de drept (distincti) la viata social-juridica.

In cazul inspectoratelor judetene de politie, atributiile acestora sunt recunoscute prin regulamentele de organizare si functionare, aprobate de Inspectorul General al Politiei Romane. Deci daca se decide, de exemplu, ca inspectoratele judetene de politie sa primeasca atributii noi, exista doua variante:

In varianta 1, aceste atributii noi sunt adaugate la atributiile structurilor interne deja existente ale inspectoratelor;

In varianta 2, se creeaza structuri interne noi, prin ROF, si li se aloca noile atributii.

Aceasta faza de actualizare a ROF-urilor este absolut obligatorie, pentru ca asta este procedura juridica unica impusa de lege – art 16 din legea 218/2002 privind organizarea si functionarea Politiei Romane- prin care inspectoratele judetene primesc legal, noi atributii. Nu exista alta! Este doar una singura, reglementata prin norma imperativa si de ordine publica. Orice alta manevra prin care inspectoratele judetene ( subiecti de drept public) au primit in ultimii ani, “preocupari” noi de la analfabetii functionali care conduc Aparatul Central si Politia Romana, este absolut ilegala.

(Text extras din: Legea 218/2002 – Legea nr. 218/2002 privind organizarea şi funcţionarea Poliţiei Române

Art. 16. –(1) Atribuţiile şi structura organizatorică ale Inspectoratului General al Poliţiei Române, Direcţiei generale de poliţie a municipiului Bucureşti şi inspectoratelor de poliţie judeţene se stabilesc prin regulamente de organizare şi funcţionare.(2) Regulamentul de organizare şi funcţionare a Inspectoratului General al Poliţiei Române se aprobă de ministrul afacerilor interne, iar cele ale unităţilor teritoriale, de către inspectorul general al Inspectoratului General al Poliţiei Române.)

In continuare, existenta ROF-ului actualizat cu noi structuri si atributii, sta la baza modificarii statului de functii ( o institutie publica, pe langa ROF, are si un document separat numit stat de functii) , prin care se aloca functii de politie, fiecarei structuri interne din ROF, inclusiv structurilor noi infiintate. Este la mintea cocosului ca nu poti sa adaugi functii noi de politie, la structuri care nu exista potrivit regulamentului de functionare si organizare ( care deci nu demonstreaza doar atributiile unitatii, ci demonstreaza si structura organizatorica interna a unitatii/imprastierea cosului de atributii, pe structuri interne specializate).

Dupa ce exista un stat de functii actualizat pe baza ROF-ului, se trece la alcatuirea fiselor de post pentru functiile din structurile interne nou infiintate.

Dupa ce se intocmesc si fisele de post pentru fiecare functie alocata la noua structura interna ( serviciu, birou, etc), de abia atunci se poate trece la ocuparea functiilor de politie nou infiintate. ( Pentru ca sunt inteligenti asimptomatici supremi si nu au habar de tot ce explic eu aici, au ajuns de exemplu, la IPJ Galati, sa le bage agentilor de la posturile de politie, atributii de curatenie a postului de politie, in fisele de post)

Din analiza structurii organizatorice judetene a ROF-urilor pe care deja le-am obtinut pentru IPJ Neamt, IPJ Ilfov, IPJ Timis, IPJ Ilfov ( le gasiti la final, deci puteti sa le verificati personal) rezulta ca lipsesc structuri importante cum sunt Birourile pentru Protectia Animalelor, Birourile de Siguranta Scolara, Serviciile de pregatire profesionala, SIME, centru operational, etc! Alte structuri au denumiri neactualizate, compartimente neactualizate, compartimente care nu mai exista, altele care au devenit birouri sau servicii! Haos total!

De exemplu, pe pagina de internet IPJ Bacau sunt mentionate un birou de siguranta scolara si un birou de politie canina. Ele insa nu exista in ROF-ul IPJ Bacau, astfel cum a fost comunicat sindicatului. Observ tot in ROF-ul IPJ Bacau, un compartiment de “Marketing si achizitii”!

“Marketing? What? La IPJ??? Adica la Serviciul logistic, sunt unii, agenti de marketing si care se ocupa sa faca reclama, IPJ-ului? Are IPJ-ul vreun butic, vreun magazin online? Vinde ceva in piata? Crenvursti, pampersi, vitamine, servicii de epilat, pui la rotisor? Hahaha! Asta imi aduce aminte de un specialist in tatuaje care povestea cum, imediat dupa revolutie, primea solicitari sa faca tatuaje cu caractere chinezesti. Pentru ca nimeni nu stia limba chineza si el totusi voia sa le ia banii, clientilor, copia caractere de pe conserve sau articole electronice chinezesti. Si le tatua clientilor, cuvinte in limba chineza ( gen pui Shanghai, Benbang cuisine, bec, incarcator, radio, lampa) care plecau fericiti. Cam asa e compartimentul ” Marketing” la IPJ Bacau. Un tatuaj de pe o conserva chinezeasca.

“Serviciile de investigare a fraudelor’ nu mai exista! În prezent, atribuțiile fostului Serviciu de Investigare a Fraudelor sunt integrate în Serviciul de Investigare a Criminalității Economice. Din cele patru ROF-uri pe care le avem, doar IPJ Neamt are facuta mentiune in ROF privind noua denumire “Serviciul de Investigare a Criminalității Economice“.

De cati ani nu mai exista la IPJ-uri, Unitati Teritoriale de Analiza Informatiilor?

Structurile judetene ale ROF-urilor asa cum sunt prevazute in ROF-urile care ne-au fost comunicate:

Document 1 – ROF pentru Inspectoratul de Poliție Județean Ilfov:

Date de identificare:

  • Declasificat conform Notei-Raport nr. 72/2352 din 15.04.2024
  • Număr document: 636.506
  • Data: 06.01.2014
  • Anexă la Dispoziția I.G.P.R. nr. 40 din 26.01.2011

Structura organizatorică – Aparat Județean: a) Conducerea b) Serviciul Cabinet c) Serviciul Resurse Umane d) Juridic e) Biroul Control Intern f) Psihologie g) Serviciul Logistic h) Serviciul Comunicații și Informatică i) Serviciul Cazier Judiciar, Statistică și Evidențe Operative j) Financiar k) Serviciul de Ordine Publică l) Serviciul Rutier m) Serviciul de Intervenție Rapidă n) Analiza și Prevenirea Criminalității o) Serviciul de Investigații Criminale p) Serviciul de Investigare a Fraudelor q) Serviciul Arme, Explozivi și Substanțe Periculoase r) Serviciul Criminalistic s) Unitatea Teritorială de Analiză a Informațiilor (la nivel de birou) t) Structura de Securitate

Document 2 – ROF pentru Inspectoratul de Poliție Județean Neamț:

Date de identificare:

  • Document SECRET DE SERVICIU
  • Declasificat cf. Notei-raport 72396/18.10.2023
  • Numărul documentului: S/67.272 din 20.03.2017
  • Nr. exemplar: 3
  • Ex. nr. 2

Structura organizatorică – Aparat Județean: a) Conducerea b) Serviciul Cabinet c) Serviciul Resurse Umane d) Compartimentul Juridic e) Biroul Control Intern f) Compartimentul Psihologie g) Serviciul Logistic h) Serviciul Comunicații și Informatică i) Serviciul Cazier Judiciar, Statistică și Evidențe Operative j) Financiar k) Serviciul Rutier l) Compartimentul Analiza și Prevenirea Criminalității m) Structura de Securitate n) Serviciul de Ordine Publică o) Serviciul pentru Acțiuni Speciale p) Serviciul de Investigații Criminale q) Serviciul de Investigare a Criminalității Economice r) Serviciul Arme, Explozivi și Substanțe Periculoase s) Serviciul Criminalistic t) Centrul de Reținere și Arestare Preventivă (la nivel de birou)

Document 3 – ROF pentru Inspectoratul de Poliție Județean Timiș:

Date de identificare:

  • Document inițial SECRET DE SERVICIU, DECLASIFICAT
  • Număr: S/40231 din 16.11.2011
  • Data: DECLASIFICAT
  • Timișoara, Exemplar nr. 3/3
  • Anexă la Dispoziția Inspectorului General al IGPR Nr. 7 din 10.01.2012

Structura organizatorică – Aparat Județean: a) Conducerea b) Serviciul Cabinet c) Serviciul Resurse Umane d) Juridic e) Biroul Control Intern f) Psihologie g) Serviciul Logistic h) Serviciul Comunicații și Informatică i) Serviciul Cazier Judiciar, Statistică și Evidențe Operative j) Financiar k) Serviciul de Ordine Publică l) Serviciul Rutier m) Serviciul de Intervenție Rapidă n) Analiza și Prevenirea Criminalității o) Structura de Securitate p) Serviciul de Investigații Criminale q) Serviciul de Investigare a Fraudelor r) Serviciul Arme, Explozivi și Substanțe Periculoase s) Centrul de Reținere și Arestare Preventivă (la nivel de birou) t) Serviciul Criminalistic u) Unitatea Teritorială de Analiză a Informațiilor (la nivel de birou)

Document 4 – ROF pentru Inspectoratul de Poliție Județean Bacău:

Date de identificare:

  • Documentul conține informații secrete de serviciu – Capitolul V, Secțiunea 1, art. 18, lit. l) și m)
  • Restul informațiilor declasificate prin Nota-Raport Nr. 795138 din 06.12.2024
  • Număr: S/8035 din 25.08.2011
  • Ex. nr. 1/3
  • Anexa la Disp. insp. gen. al I.G.P.R. Nr. 90 din 29.12.2011

Structura organizatorică – Aparat Județean: a) Conducerea b) Serviciul Cabinet c) Serviciul Resurse Umane d) Juridic e) Control Intern f) Psihologie g) Serviciul Logistic h) Serviciul Comunicații și Informatică i) Serviciul Cazier Judiciar, Statistică și Evidențe Operative j) Financiar k) Serviciul de Ordine Publică l) Serviciul Rutier m) Serviciul de Intervenție Rapidă n) Analiza și Prevenirea Criminalității o) Serviciul de Investigații Criminale p) Serviciul de Investigare a Fraudelor q) Serviciul Arme, Explozivi și Substanțe Periculoase r) Centrul de Reținere și Arestare Preventivă (la nivel de birou) s) Serviciul Criminalistic t) Structura de Securitate u) Unitatea Teritorială de Analiză a Informațiilor

Conducerea Inspectoratului General al Poliției Române (IGPR) din 2012 până în prezent!

Din anul 2012, Inspectoratul General al Poliției Române (IGPR) a fost condus de șapte oficiali, inclusiv interimari. Această perioadă a fost marcată de schimbări frecvente la conducere, unele determinate de scandaluri publice sau presiuni politice. Petre Tobă a inițiat ciclul în 2012, urmat de Bogdan Despescu, Cătălin Ioniță, Ioan Buda, Liviu Vasilescu, Eduard Mirițescu (interimar), și Benone Marian Matei.

1. Petre Tobă (mai 2012 – decembrie 2015)

Petre Tobă a fost numit inspector general al IGPR în mai 2012, la propunerea ministrului de Interne Ioan Rus, înlocuindu-l pe Liviu Popa. Mandatul său a durat peste trei ani și jumătate, în timpul cărora a lucrat sub patru miniștri ai Internelor: Ioan Rus, Mircea Dușă, Radu Stroe și Gabriel Oprea.

1.2 Controverse

Teza sa de doctorat, susținută în 2011 la Universitatea Națională de Apărare „Carol I”, a fost acuzată de plagiat, cu aproximativ 250 de pagini copiate din lucrări ale altor autori. De asemenea, numele său a apărut pe lista beneficiarilor de credite preferențiale de la Bancorex în anii ’90, dar nu există informații clare privind rambursarea acestora.

2. Bogdan Despescu (decembrie 2015 – ianuarie 2018)

Bogdan Despescu a preluat funcția de la Petre Tobă în decembrie 2015, numit de ministrul de Interne Carmen Dan. Mandatul său s-a încheiat în ianuarie 2018, în urma scandalului privind un polițist acuzat de pedofilie.Demiterea lui Despescu a fost determinată de presiuni publice după ce Eugen Stan, polițist al Brigăzii Rutiere a Capitalei, a fost acuzat de exploatare sexuală a minorilor. Deși o anchetă internă a concluzionat că Despescu nu a comis abateri disciplinare, demisia sa a fost cerută de ministrul Carmen Dan pentru a calma opinia publică. Ulterior, Despescu a fost numit secretar de stat în MAI sub guvernul Orban.

3. Cătălin Ioniță (ianuarie 2018 – iunie 2018)

Cătălin Ioniță a fost numit interimar în ianuarie 2018, înlocuindu-l pe Despescu, la propunerea premierului interimar Mihai Fifor. A condus IGPR timp de cinci luni, până în iunie 2018.

4. Ioan Buda (iunie 2018 – iulie 2019)

Ioan Buda a fost numit inspector general al IGPR în iunie 2018, după o carieră în Politia de Frontieră. A condus instituția timp de 13 luni, până în iulie 2019, când a fost înlocuit de Liviu Vasilescu.

Buda a fost demis de ministrul de Interne Nicolae Moga în urma cazului Caracal, care a evidențiat deficiențe în gestionarea alertelor de dispariție.

5. Liviu Vasilescu (august 2019 – septembrie 2020)

Liviu Vasilescu, fost șef al Direcției de Operațiuni Speciale, a fost numit la conducerea IGPR în august 2019. Demisionarea sa în septembrie 2020 a fost determinată de scandalul privind întâlnirea sa cu membri ai clanului interlop Duduianu.

În august 2020, Vasilescu a participat la o întâlnire clandestină într-o biserică din București cu lideri interlopi, în încercarea de a preveni escaladarea unui conflict între clanuri. Evenimentul a fost dezvăluit de presă, determinând o criză de credibilitate pentru IGPR5.

6. Eduard Mirițescu (septembrie 2020 – mai 2021, interimar)

Eduard Mirițescu, adjunct al inspectorului general al IGPR din ianuarie 2020, a fost împuternicit să conducă instituția în septembrie 2020, după demisia lui Vasilescu. Interimatul său a durat opt luni, până la numirea lui Benone Marian Matei.

6.1 Controversa privind împuternicirea

Mirițescu a fost criticat pentru modul în care a prelungit mandatul său interimar. În octombrie 2022, a câștigat concursul pentru funcția de adjunct al inspectorului general, dar a continuat să ocupe poziția prin împuterniciri succesive, o practică denunțată de sindicatele polițienești ca fiind „împotriva moralității profesionale”.

7. Benone Marian Matei (mai 2021 – prezent)

Benone Marian Matei a fost numit inspector general al IGPR în mai 2021, la propunerea ministrului de Interne Lucian Bode. Înainte de numire, Matei a condus Direcția Operațiuni Speciale

Concluzii

Din 2012, IGPR a avut șapte lideri, fiecare marcând o etapă distinctă în evoluția instituției. Schimbările frecvente au reflectat nu doar dinamica politică internă, ci și presiunile externe generate de scandaluri sau inabilitati de reformă.

Despre ipocrizia lui Despescu, Benone Matei, Eduard Miritescu!

Despescu, Benone Matei, Miritescu si-au dovedit incompetenta ca manageri, prin mentinerea abuziva a secretizarii ROF-urilor inspectoratelor judetene de politie, impiedicandu-le sa fie publicate in Monitorul Oficial, in vederea intrarii in vigoare si aducerii la cunostinta publica ( cerinta a legii 24/2000), impiedicand publicarea lor pe paginile de internet ale IPJ-urilor ( cerinta a legii 544/2001, blocata de caracterul ” secret de serviciu al ROF-urilor). In acelasi timp, cei trei nu au manifestat nici cel mai mic interes pentru ca regulamentele de organizare si functionare ale IPJ-urilor sa fie actualizate, permitand existenta “de facto” a unor structuri care nu sunt transpuse juridic in regulamente, state de functii ilegale ( intrucat nu au baza in ROF), fise de post ilegale ( intrucat nu au baza in atributiile structurii care este inexistenta in ROF) numiri pe functii ilegale in structuri care nu exista in ROF), plati ilegale de salarii pentru functionari care nu au fost numiti legal in functie.

In aceste conditii de incompetenta cu consecinte generalizate grave la nivelul tuturor inspectoratelor, preocuparea acestor ipocriti aroganti a fost sa il vaneze pe Vitalie Josanu, presedintele sindicatului, pentru opiniile publicate pe pagina sindicatului si pentru o petitie trimisa cu sindicatul, in calitate de presedinte al sindicatului catre partidele principale ( persoane juridice de drept public- adica “institutii publice”) in care ii intreba ce planuri au in strategiile lor viitoare, pentru politisti.

Bravo! Felicitari! Va multumim ca l-ati oprit pe Vitalie din postari inofensive (vă pișca un pic la orgoliul de autocrati incompetenti dar, in rest, nu va dadea dureri de cap adevarate) si ca ne-ati directionat atentia catre lucrurile cu adevarat grave, care privesc managementul defectuos pe care l-ati exercitat, domnilor, asupra Politiei Romane.

Asa e, domnu’ Miritescu? Era mult mai usor sa complotati cu DGPI, Bericica, Lupu, Lazar ca sa il haituiti disciplinar pe Vitalie pentru niste articole inocente, pe pagina sindicatului, decat sa va faceti treaba esentiala ca no.2 la IGPR si sef al structurii de securitate! Sa il haituiti pe Vitalie ( cu incalcarea din nou a legii, de data asta a legii 367/2022) nu cere multa carte, insa problemele ROF-urilor, da! Stiti domnu’ Miritescu si domnu’ Benone, vorba aia “Cel fără de păcat dintre voi să arunce cel dintâi piatra”?

Intrebare intrebatoare: Cine repara? Cine plateste? Cine este tras la raspundere pentru incompetenta asta tipatoare? Cine ne felicita, pe noi, pe mine, pe Vitalie, pe toata echipa liderilor si pe cei aproape 4000 de membri Diamantul, pentru contributia noastra evidenta la legalizarea “fortata” a activitatii Politiei Pomane? Pe care nu puteti sa o contestati, chiar daca va sta in gat, ca am ca dovada hotararile judecatoresti de mai jos si ROF-urile declasificate, cu “agenti de marketing” si structuri lipsa!

Emil Pascut

PS: Astia sunt doar capii, varfurile incompetentei! Sub ei au fost si sunt cateva sute de angajati la relatii cu publicul, la resurse umane, la structurile de securitate, la juridic, la DGPI, sefi si adjuncti ipjuri, etc, care toti au contribuit, dupa puterea functiei,la situatia dezastruoasa a ROF-urilor din prezent!

Hotarari judecatoresti:

Regulamente de organizare si functionare:

No comments

Leave a reply

Please enter your comment!
Please enter your name here