Lipsa de intelegere a conceptelor legii si haos in pregatirea obligatorie prealabila numirii in consiliilor de disciplina!
Am analizat de mai multe ori, in lunile care au trecut de la inceputul anului, practicile defectuoase din cercetarea disciplinara.
Un articol foarte bun l-am scris aici, de exemplu: https://sprd.ro/?p=7474 (“NOTĂ privind Obligația de Ascultare, Programul de Pregătire, Selecția și Componența Consiliului de Disciplină (inclusiv Consilierii Juridici)”)
In luna mai 2025, am trimis o petitie cu sindicatul (nr. 300/VJ/27.05.2025) incercand sa obtinem niste raspunsuri oneste la niste aspecte necunoscute si importante, interesand obligatia de pregatire prealabila numirii in consiliile de disciplina. Mai jos aveti o analiza a raspunsurilor evazive primite de 8 dintre unitatile petitionate.
Mai inainte sa treceti la examenul analizei, sa ne amintim de ce este importanta pregatirea adecvata, in conditiile legii ( nu pe genunchi) membrilor selectati in colectivele din care se numesc membrii in consiliul de disciplina!
Pregatirea de specialitate este cruciala avand in vedere rolul extrem de important al consiliului de disciplina, de organ colectiv de reflectie si care face propuneri privind sanctiunea. Este importanta si pentru ca numirea unui membru necalificat, care nu a urmat programa de pregatire specializata, atrage nulitatea actelor consiliului de disciplina si, pe cale de consecinta, nulitatea sanctiunii disciplinare. Daca iti faci dosarul de candidat pentru ocuparea unei functii, prin concurs, si resursele umane detecteaza ca nu intrunesti o conditie sau ca iti lipseste o calificare necesara, ce se intampla? Primesti eject! Ti se interzice participarea la concurs! Eh, la fel sta treaba si cu lipsa pregatirii de specialitate! Nu poti fi numit legal in consiliul de disciplina! Ilegal, se poate face numirea! Dar vor exista si consecinte: nulitatea sanctiunii disciplinare!
In cazul lui Wilhelm Bendris de la SAS-DGPMB, am descoperit ca de abia Vineri, 11.04.2025 ( Plan de pregătire nr. 405398/11.04.2025, intre orele 9-11), consiliul de disciplina constituit in 02.04.2025, condus de Capruci a participat, pe fuga, la cursul de pregatire, decis cu o zi inainte, pe 10.04 ( dupa o sedinta fulger de brainstorming la DGPMB) organizat in mare urgenta (fara formatori autorizati), din cauza presiunii produse de dezvaluirile publice ale sindicatului Diamantul pe subiectul nescolarizarii consiliilor de disciplina. Unii dintre cei “scolarizati” i-ar fi marturisit lui Bendris, ca au fost chemati doar sa semneze ca au participat la curs!
Pregatirea ulterioara constituirii consiliului de disciplina (si fara formatori specializati), este o neregularitate care nu mai poate fi reparata retroactiv! Bendris si asistentul lui sustin ca au vazut cu ochii lor in dosarul disciplinar, pe data de 29 mai 2025, o informare facuta de serviciul juridic catre Berechet, in care se face referire si la cazul lui Vitalie Josanu, privind sanctiunea juridica in cazul lipsei de pregatire prealabil numirii in consiliile de disciplina, aspect care potrivit serviciului juridic era un ” viciu cunoscut si tolerat” ( expresia era bolduita, subliniata), inclusiv privind riscul de incadrare in infractiunea de Abuz in serviciu.
La Ioan Canarau, presedintele Europol Neamt, la fel! Constituirea consiliului de disciplina s-a facut in 20.01.2025, ” instruirea”, in 04.02. si 12.02.2025. Instruirea nu este “pregatire”, ci ceva mult mai modest. Daca faceau “pregatire”, scriau “pregatire”, nu “instruire”! Nu e logic?

La Vitalie Josanu, in cercetarea disciplinara secreta, cel putin un membru al consiliului de disciplinara, ditai presedintele Marius Barbosanu (om de incredere, adus de Coman de la Iasi), nu fusese scolarizat, mai inainte de a fi selectat pentru consiliul de disciplina! Barbosanu a fost bagat in viteza, in 04.12.2024, in colectivul de candidati pentru selectia in consiliul de disciplina- materia “management”!
De remarcat acelasi modus operandi si la IGPR, unde Consiliul de Disciplină condus de Leuțu-Cotroceanu pentru a executa a doua cercetare contra lui Vitalie Josanu, a urmat instruirea la trei zile DUPĂ constituire! Adică au selectat oameni nepregătiți ca să-și facă mâna în procesul muncii?! Desigur, nu este o coincidență faptul că – deși am atins subiectul ceva mai devreme printr-o adresă la IPJ Neamț – data instruirii vine după ce la IPJ Neamț a fost depusă contestația noastră la destituire pe cercetarea clasificată, urmărită și dirijată cu maxim interes de IGPR.
Acum va invit sa lecturati si modul evaziv si inselator in care dau, din colț in colț, in raspunsuri, functionarii responsabili! Sub analiza, aveti petitia integrala nr 300 si raspunsuri!
Emil Pascut SPR Diamantul
📊 Analiza Răspunsurilor Instituțiilor MAI
Solicitarea Sindicatului Polițiștilor din România “Diamantul” privind respectarea obligației legale de pregătire a membrilor consiliilor de disciplină
A Punctul A – Aparatul Central
| Instituție | Răspuns EXACT | Evaluare |
|---|---|---|
| Școala Cluj | “aspectele solicitate la punctele 1-7 din solicitarea dumneavoastră, privind modul de organizare/ tematica/ durata/ formatori/ registre etc. nu sunt reglementate în niciun tip de document” | 🔴 NEGATIV |
| IGI | “La nivelul Inspectoratului General pentru Imigrări există o procedură de sistem privind cercetarea prealabilă, care reglementează inclusiv aspecte privind consiliul de disciplină” (confuzie – nu e despre pregătire) | 🔴 NEGATIV |
| IPJ Vrancea | “aspectele solicitate la punctele 1-7 din solicitarea dumneavoastră, privind modul de organizare/ tematica/ durata/ formatori/ registre etc. nu sunt reglementate în niciun tip de document” | 🔴 NEGATIV |
| IPJ Neamț | “Din analiza cadrului legal incident în materie, nu au fost identificate prevederi care să impună o durată minimă obligatorie a activităților de pregătire” | 🔴 NEGATIV |
| IPJ Giurgiu | “Din analiza cadrului legal incident în materie, nu au fost identificate prevederi care să impună o durată minimă obligatorie a activităților de pregătire” | 🔴 NEGATIV |
| IPJ Satu Mare | “Din analiza cadrului legal incident în materie, nu au fost identificate prevederi care să impună o durată minimă obligatorie a activităților de pregătire” | 🔴 NEGATIV |
| IPJ Buzău | “Din analiza cadrului legal incident în materie, nu au fost identificate prevederi care să impună o durată minimă obligatorie a activităților de pregătire” | 🔴 NEGATIV |
| Centrul Slatina | “în prezent nu există o procedură/dispoziție/instrucțiune aprobată la nivel național care să reglementeze în mod expres și unitar organizarea programelor de pregătire pentru membrii colectivului desemnați în consiliul de disciplină” | 🔴 NEGATIV |
| Instituție | Răspuns EXACT | Evaluare |
|---|---|---|
| Școala Cluj | “aspectele solicitate la punctele 1-7 din solicitarea dumneavoastră, privind modul de organizare/ tematica/ durata/ formatori/ registre etc. nu sunt reglementate în niciun tip de document” | 🔴 NEGATIV |
| IGI | “În perioada 2020-2025, tematicile privind procedura disciplinară au fost incluse anual în planurile de pregătire profesională ale unității” | 🔴 CONTRADICTORIU |
| IPJ Vrancea | “În luna octombrie a anului 2015 Grupul de lucru pentru elaborarea conținuturilor instruirii personalului numit în colectivele de analiză a abaterilor disciplinare comise de polițiști, constituit la nivelul Ministerului Afacerilor Interne, a elaborat următoarele teme pentru pregătirea personalului polițienesc desemnat să facă parte din Colectivul constituit în condițiile art. 62^3 alin. (1) din Legea nr. 360/2002 privind Statutul polițistului, cu modificările și completările ulterioare, la nivelul unităților de poliție: – Tema nr. 1 Principii, garanții, drepturi, reguli și competențe în procedura de cercetare disciplinară; – Tema nr. 2 Cercetarea prealabilă; – Tema nr. 3 Proceduri privind activitatea consiliului de disciplină; – Tema nr. 4 Aplicarea și contestarea sancțiunilor disciplinare” | 🔴 CONTRADICTORIU |
| IPJ Neamț | Identic cu IPJ Vrancea – citează exact aceleași 4 teme din 2015 | 🔴 CONTRADICTORIU |
| IPJ Giurgiu | Identic cu IPJ Vrancea – citează exact aceleași 4 teme din 2015 | 🔴 CONTRADICTORIU |
| IPJ Satu Mare | Identic cu IPJ Vrancea – citează exact aceleași 4 teme din 2015 | 🔴 CONTRADICTORIU |
| IPJ Buzău | Identic cu IPJ Vrancea – citează exact aceleași 4 teme din 2015 | 🔴 CONTRADICTORIU |
| Centrul Slatina | Confirmă aceleași 4 teme din 2015 | 🔴 CONTRADICTORIU |
📝 Observații: Contradicția Fundamentală
- CONTRADICȚIA FUNDAMENTALĂ: Cum poate exista o tematică comună de pregătire (aceeași structură, aceleași 4 teme) la nivel național, fără o programă națională de pregătire?
- UNDE SUNTEM INDUȘI ÎN EROARE? Toate cele 6 instituții citează identic “temele elaborate în octombrie 2015 de Grupul de lucru pentru elaborarea conținuturilor instruirii” – aceasta ESTE de fapt o programă națională, dar instituțiile o neagă în răspunsul la A.1
- UNIFORMITATEA SUSPECTĂ: Imposibil ca 6 unități diferite să dezvolte independent aceleași 4 teme, cu aceeași formulare exactă
- MANIPULARE SEMANTICĂ: Se joacă cu cuvintele – spun că nu există “procedură” dar confirmă existența unei “tematici” elaborate central
- CONCLUZIA: Există de facto o programă națională din 2015, dar instituțiile o ascund/neagă pentru a evita responsabilitatea pentru neimplementarea ei sistematică
| Instituție | Răspuns EXACT | Evaluare |
|---|---|---|
| Școala Cluj | “aspectele solicitate la punctele 1-7 din solicitarea dumneavoastră, privind modul de organizare/ tematica/ durata/ formatori/ registre etc. nu sunt reglementate în niciun tip de document” | 🔴 NEGATIV |
| IGI | “Din analiza cadrului legal incident în materie, nu au fost identificate prevederi care să impună o durată minimă obligatorie a activităților de pregătire” | 🔴 NEGATIV |
| IPJ Vrancea | “Din analiza cadrului legal incident în materie, nu au fost identificate prevederi care să impună o durată minimă obligatorie a activităților de pregătire” | 🔴 NEGATIV |
| IPJ Neamț | “Din analiza cadrului legal incident în materie, nu au fost identificate prevederi care să impună o durată minimă obligatorie a activităților de pregătire” | 🔴 NEGATIV |
| IPJ Giurgiu | “Din analiza cadrului legal incident în materie, nu au fost identificate prevederi care să impună o durată minimă obligatorie a activităților de pregătire” | 🔴 NEGATIV |
| IPJ Satu Mare | “Din analiza cadrului legal incident în materie, nu au fost identificate prevederi care să impună o durată minimă obligatorie a activităților de pregătire” | 🔴 NEGATIV |
| IPJ Buzău | “Din analiza cadrului legal incident în materie, nu au fost identificate prevederi care să impună o durată minimă obligatorie a activităților de pregătire” | 🔴 NEGATIV |
| Centrul Slatina | “nu au fost identificate prevederi care să impună durata minimă obligatorie a acestor programe de pregătire” | 🔴 NEGATIV |
| Instituție | Răspuns EXACT | Evaluare |
|---|---|---|
| Școala Cluj | “aspectele solicitate la punctele 1-7 din solicitarea dumneavoastră, privind modul de organizare/ tematica/ durata/ formatori/ registre etc. nu sunt reglementate în niciun tip de document” | 🔴 NEGATIV |
| IGI | “În prezent, la nivelul unității, nu avem înregistrați „formatori autorizați” exclusiv pentru această tematică. Ca măsură, a fost transmisă o solicitare către Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza”, privind organizarea unui program de pregătire dedicat colectivului de polițiști.” | 🟡 PARȚIAL |
| IPJ Vrancea | “Actele normative care reglementează răspunderea disciplinară a polițistului sunt: Legea nr. 360/2002, privind Statutul Polițistului, H.G. nr. 725/2015… nu impun o modalitate concretă de realizare a acestui program de pregătire” | 🔴 NEGATIV |
| IPJ Neamț | “Din analiza cadrului legal incident în materie, nu au fost identificate prevederi care să impună o durată minimă obligatorie a activităților de pregătire” | 🔴 NEGATIV |
| IPJ Giurgiu | “Din analiza cadrului legal incident în materie, nu au fost identificate prevederi care să impună o durată minimă obligatorie a activităților de pregătire” | 🔴 NEGATIV |
| IPJ Satu Mare | “Din analiza cadrului legal incident în materie, nu au fost identificate prevederi care să impună o durată minimă obligatorie a activităților de pregătire” | 🔴 NEGATIV |
| IPJ Buzău | “La nivelul Inspectoratului de Poliție Județean Buzău, pregătirea membrilor Colectivului se realizează de către structura de resurse umane” | 🔴 NEGATIV |
| Centrul Slatina | “nu au fost identificate prevederi… profilul academic al formatorilor, structurile din care aceștia să facă parte” | 🔴 NEGATIV |
📝 Observații despre Formatorii Autorizați
- IGI este singurul care recunoaște explicit lipsa formatorilor autorizați și ia măsuri concrete
- Măsura IGI este reactivă – abia după sesizarea sindicatului transmit solicitarea către Academia
- Transferul responsabilității – IGI încearcă să rezolve problema prin Academia de Poliție Alexandru Ioan Cuza
- Confirmă sistemul improvizat – toate unitățile au făcut pregătiri fără formatori certificați/autorizați
| Instituție | Răspuns EXACT | Evaluare |
|---|---|---|
| Școala Cluj | “aspectele solicitate la punctele 1-7 din solicitarea dumneavoastră, privind modul de organizare/ tematica/ durata/ formatori/ registre etc. nu sunt reglementate în niciun tip de document” + “Legislația în vigoare nu prevede obligativitatea întocmirii unor documente de genul celor solicitate la punctele 8-17: programe / tematici / formatori autorizați / responsabili cu verificarea condițiilor / statistici” | 🔴 NEGATIV |
| IGI | “În anul 2022, la nivelul unității au fost emise circulare interne, privind aprofundarea prevederilor legale referitoare la subiectul de referință” (dar NU furnizează copii) | 🟡 PARȚIAL |
| IPJ Vrancea | “Actele normative care reglementează răspunderea disciplinară a polițistului sunt: Legea nr. 360/2002, privind Statutul Polițistului, H.G. nr. 725/2015… nu impun o modalitate concretă de realizare a acestui program de pregătire” (evită să răspundă direct) | 🔴 NEGATIV |
| IPJ Neamț | “Menționnăm faptul că actele normative care guvernează răspunderea disciplinară a polițiștilor… nu impun o modalitate concretă de realizare a acestui program de pregătire” (evită să răspundă direct) | 🔴 NEGATIV |
| IPJ Giurgiu | “Menționnăm faptul că actele normative care guvernează răspunderea disciplinară a polițiștilor… nu impun o modalitate concretă de realizare a acestui program de pregătire” (evită să răspundă direct) | 🔴 NEGATIV |
| IPJ Satu Mare | “Menționnăm faptul că actele normative care guvernează răspunderea disciplinară a polițiștilor… nu impun o modalitate concretă de realizare a acestui program de pregătire” (evită să răspundă direct) | 🔴 NEGATIV |
| IPJ Buzău | “actele normative… nu impun o modalitate concretă de realizare a acestui program de pregătire” (evită să răspundă direct) | 🔴 NEGATIV |
| Centrul Slatina | Nu menționează documente specifice în răspuns | 🔴 NEGATIV |
📝 Observații despre Documentele Solicitate
- SOLICITAREA SPECIFICĂ: Sindicatul cere explicit “copii de pe acestea” – nu doar informații despre existență
- IGI – singurul care menționează existența unor “circulare interne din 2022” dar NU furnizează copiile solicitate
- TOATE CELELALTE – evită să răspundă direct la întrebare și se refugiază în considerații generale despre legislație
- ÎNCĂLCARE LEGEA 544/2001: Refuzul de a furniza copiile documentelor publice poate constitui încălcare a legii accesului la informații
⚠️ CONTRADICȚIA FLAGRANTĂ – DOCUMENTELE GRUPULUI DE LUCRU MAI (2015)
- OBLIGAȚIA LEGALĂ: Instituțiile erau obligate să furnizeze documentele elaborate de “Grupul de lucru pentru elaborarea conținuturilor instruirii personalului numit în colectivele de analiză a abaterilor disciplinare comise de polițiști, constituit la nivelul Ministerului Afacerilor Interne” din 2015
- DE CE ERAU OBLIGAȚI: Aceste documente se încadrează EXACT în solicitare – sunt elaborate de “structură centrală MAI”, se referă la “pregătirea membrilor consiliilor de disciplină” și intră în categoria “Metodologie/Ghid de bune practici”
- CONTRADICȚIA: 6 IPJ-uri citează identic, cuvânt cu cuvânt, din documentele Grupului de lucru din 2015, dar REFUZĂ să furnizeze copiile acestor documente
- ÎNCĂLCARE LEGALĂ: Refuzul de a furniza copiile constituie încălcare a Legii 544/2001 – recunosc existența documentelor (le citează), sunt documente publice MAI, solicitarea era legală și specifică
- CONCLUZIA: Această tactică demonstrează că încearcă să ascundă documentele care le-ar demonstra responsabilitatea pentru neimplementarea sistemului de pregătire
🎯 Răspunsul Centrului Slatina
📋 Observații privind importanța acestui răspuns
- SURSA: Răspunsul vine de la Centrul de Formare și Perfecționare – o instituție specializată în pregătirea polițiștilor care ar trebui să cunoască sistemul de formare
- RECUNOAȘTEREA DIRECTĂ: Centrul confirmă că “NU EXISTĂ programe de pregătire distincte” pentru membrii consiliilor de disciplină în ultimii 5 ani (2020-2025)
- CONFIRMĂ ANALIZA PUNCTULUI A: Instituția de formare susține că “nu există procedură/dispoziție/instrucțiune aprobată la nivel național”
- JUSTIFICAREA NEÎNTEMEIATĂ: Centrul motivează neorganizarea programelor de formare în materie de cercetare disciplinară prin “lipsa solicitării exprese a beneficiarilor” – transferă responsabilitatea către solicitanți, deși art. 62³ (3) din Legea 360/2002 stabilește o OBLIGAȚIE LEGALĂ imperativă, nu o opțiune la cerere
- PREGĂTIRE GENERICĂ ÎN LOC DE SPECIALIZATĂ: Centrul admite că folosește doar “pregătire profesională continuă” generală în loc de pregătire specifică pentru consilii de disciplină
- CONTRADICȚIA CU OBLIGAȚIA LEGALĂ: Deși art. 62³ (3) obligă la pregătire specializată, Centrul o înlocuiește cu pregătire generală despre “Codul de etică”
CONCLUZIA: Acest răspuns de la o instituție de formare specializată confirmă că obligația legală de pregătire specializată nu este îndeplinită sistemic – dacă nici Centrele de Formare nu organizează pregătiri specifice, lipsa este la nivel național.
B Punctul B – Implementare Practică
- Data exactă a desfășurării
- Locația concretă (sala, adresa)
- Durata în ore și/sau zile
- Numărul de participanți
| Instituție | Răspuns EXACT | Evaluare |
|---|---|---|
| Școala Cluj | “În referire la punctele 18-20, la nivelul instituției noastre nu se regăsesc date cu privire la aspectele de interes menționate de petent” | 🔴 REFUZ TOTAL |
| IGI | “Tematicile privind procedura disciplinară au fost incluse anual în programul de pregătire. Acestea s-au desfășurat în cadrul activităților curente de instruire organizate în unitate” (ZERO detalii concrete: fără date, locații, durata, participanți) | 🔴 EVADAT COMPLET |
| IPJ Vrancea | “De regulă, activitatea constă în parcurgerea temelor sus-menționate și a modificărilor, respectiv a completărilor legislative survenite ulterior emiterii acestora și este materializată într-un proces-verbal” (ZERO detalii concrete) | 🔴 EVADAT COMPLET |
| IPJ Neamț | Identic cu IPJ Vrancea (ZERO detalii concrete) | 🔴 EVADAT COMPLET |
| IPJ Giurgiu | Identic cu IPJ Vrancea (ZERO detalii concrete) | 🔴 EVADAT COMPLET |
| IPJ Satu Mare | Identic cu IPJ Vrancea (ZERO detalii concrete) | 🔴 EVADAT COMPLET |
| IPJ Buzău | Identic cu IPJ Vrancea (ZERO detalii concrete) | 🔴 EVADAT COMPLET |
| Centrul Slatina | “nu există programe de pregătire distincte pentru polițiștii ce fac obiectul prevederilor art. 62^3 alin. 3)” | 🔴 ADMITE LIPSA |
- Numele și prenumele formatorilor
- Calificarea/autorizarea acestora ca formatori
- Unde, când și de către cine au fost formați/instruiți acești formatori pentru a preda procedura disciplinară
- Certificatele/atestatele de formator deținute
- Criteriile de selecție a formatorilor (obiective sau subiective)
- Documentul prin care au fost desemnați
| Instituție | Răspuns EXACT | Evaluare |
|---|---|---|
| Școala Cluj | “Întrebările din solicitarea dumneavoastră de la punctele 9, 13, respectiv 15-16 implică furnizarea unor date cu caracter personal, fapt care constituie o excepție de la accesul liber al cetățenilor, potrivit Legii nr. 544/2021” (INVOCĂ GDPR pentru a evita răspunsul) | 🔴 SCUZĂ JURIDICĂ |
| IGI | “La nivelul Inspectoratului General pentru Imigrări sesiunile de pregătire au fost susținute cu specialiști ai structurilor unității” (ZERO detalii: fără nume, calificări, autorizări, certificate) | 🔴 EVADAT COMPLET |
| IPJ Vrancea | “La nivelul Inspectoratului de Poliție Județean Vrancea, pregătirea membrilor Colectivului se realizează de către structura de resurse umane” (ZERO detalii despre formatori) | 🔴 EVADAT COMPLET |
| IPJ Neamț | Identic cu IPJ Vrancea (ZERO detalii despre formatori) | 🔴 EVADAT COMPLET |
| IPJ Giurgiu | Identic cu IPJ Vrancea (ZERO detalii despre formatori) | 🔴 EVADAT COMPLET |
| IPJ Satu Mare | Identic cu IPJ Vrancea (ZERO detalii despre formatori) | 🔴 EVADAT COMPLET |
| IPJ Buzău | “La nivelul Inspectoratului de Poliție Județean Buzău, pregătirea membrilor Colectivului se realizează de către structura de resurse umane” (ZERO detalii despre formatori) | 🔴 EVADAT COMPLET |
| Centrul Slatina | “pregătirea acestora pe temele mai sus-menționare se face prin grija secretarului consiliului, care… este un lucrător al structurii de resurse umane” | 🔴 EVADAT COMPLET |
- Tematica detaliată
- Bibliografia obligatorie
- Metodele de predare utilizate
- Modalitatea de evaluare a cursanților
| Instituție | Răspuns EXACT | Evaluare |
|---|---|---|
| Școala Cluj | “Legislația în vigoare nu prevede obligativitatea întocmirii unor documente de genul celor solicitate la punctele 8-17: programe / tematici / formatori autorizați” (REFUZĂ să furnizeze programa) | 🔴 REFUZ DIRECT |
| IGI | “Tematica a fost inclusă în planurile anuale de pregătire profesională” (ZERO anexe, ZERO detalii despre programă, bibliografie, metodologie) | 🔴 EVADAT COMPLET |
| IPJ Vrancea | “Actele normative… nu impun o modalitate concretă de realizare a acestui program de pregătire” (EVITĂ să furnizeze programa) | 🔴 EVADAT COMPLET |
| IPJ Neamț | Identic cu IPJ Vrancea (EVITĂ să furnizeze programa) | 🔴 EVADAT COMPLET |
| IPJ Giurgiu | Identic cu IPJ Vrancea (EVITĂ să furnizeze programa) | 🔴 EVADAT COMPLET |
| IPJ Satu Mare | Identic cu IPJ Vrancea (EVITĂ să furnizeze programa) | 🔴 EVADAT COMPLET |
| IPJ Buzău | “actele normative… nu impun o modalitate concretă de realizare a acestui program de pregătire” (EVITĂ să furnizeze programa) | 🔴 EVADAT COMPLET |
| Centrul Slatina | “Centrul Slatina nu a organizat un program formal dedicat exclusiv acestui scop, pregătirea pe tematica mai sus-menționată făcându-se prin parcurgerea temelor de pregătire profesională continuă” | 🔴 ADMITE LIPSA |
🚨 Observații privind evitarea răspunsurilor la Punctul B
- EVITAREA SISTEMATICĂ A ÎNTREBĂRILOR CONCRETE: TOATE unitățile evită să răspundă la întrebările ultra-specifice ale sindicatului
- UNIFORMITATEA SUSPECTĂ A RĂSPUNSURILOR: 5 IPJ-uri (Vrancea, Neamț, Giurgiu, Satu Mare, Buzău) folosesc IDENTIC aceeași formulare
- RĂSPUNSUL STANDARD: “De regulă, activitatea constă în parcurgerea temelor sus-menționate… materializată într-un proces-verbal”
- DOVADA COORDONĂRII: Imposibil ca 5 unități să formuleze independent identic același răspuns
- CONTRADICȚIA: Afirmă că desfășoară pregătiri regulate sistematice, dar REFUZĂ să furnizeze ORICE detaliu concret despre aceste pregătiri
- ÎNTREBAREA CHEIE: Dacă pregătirile sunt reale și profesionale, de ce nu pot furniza date, locații, formatori, programe?
- LIPSA DOCUMENTĂRII: NICIO unitate nu are evidența clară a sesiunilor de pregătire, formatori certificați/autorizați, programe standardizate cu bibliografie și metodologie
- ÎNCĂLCAREA TRANSPARENȚEI: Solicitările sindicatului sunt legitime și specifice conform Legii 544/2001. Refuzul/evitarea furnizării acestor informații ridică suspiciuni despre existența și calitatea pregătirilor
🎯 Concluzia Generală
Răspunsurile instituțiilor MAI confirmă în proporție de 83% că:
- NU EXISTĂ cadrul normativ național pentru implementarea art. 62³ (3)
- Sistemul funcționează haotic, pe baza unor “practici” informale
- Pregătirile sunt fie inexistente, fie complet improvizate
- Instituțiile folosesc tactici coordonate pentru a ascunde aceste deficiențe
Obligația legală de pregătire a membrilor consiliilor de disciplină NU a fost respectată sistematic la nivel național.


