Lipsa de intelegere a conceptelor legii si haos in pregatirea obligatorie prealabila numirii in consiliile de disciplina!

0

Lipsa de intelegere a conceptelor legii si haos in pregatirea obligatorie prealabila numirii in consiliilor de disciplina!

Am analizat de mai multe ori, in lunile care au trecut de la inceputul anului, practicile defectuoase din cercetarea disciplinara.

Un articol foarte bun l-am scris aici, de exemplu: https://sprd.ro/?p=7474 (“NOTĂ privind Obligația de Ascultare, Programul de Pregătire, Selecția și Componența Consiliului de Disciplină (inclusiv Consilierii Juridici)”)

In luna mai 2025, am trimis o petitie cu sindicatul (nr. 300/VJ/27.05.2025) incercand sa obtinem niste raspunsuri oneste la niste aspecte necunoscute si importante, interesand obligatia de pregatire prealabila numirii in consiliile de disciplina. Mai jos aveti o analiza a raspunsurilor evazive primite de 8 dintre unitatile petitionate.

Mai inainte sa treceti la examenul analizei, sa ne amintim de ce este importanta pregatirea adecvata, in conditiile legii ( nu pe genunchi) membrilor selectati in colectivele din care se numesc membrii in consiliul de disciplina!

Pregatirea de specialitate este cruciala avand in vedere rolul extrem de important al consiliului de disciplina, de organ colectiv de reflectie si care face propuneri privind sanctiunea. Este importanta si pentru ca numirea unui membru necalificat, care nu a urmat programa de pregatire specializata, atrage nulitatea actelor consiliului de disciplina si, pe cale de consecinta, nulitatea sanctiunii disciplinare. Daca iti faci dosarul de candidat pentru ocuparea unei functii, prin concurs, si resursele umane detecteaza ca nu intrunesti o conditie sau ca iti lipseste o calificare necesara, ce se intampla? Primesti eject! Ti se interzice participarea la concurs! Eh, la fel sta treaba si cu lipsa pregatirii de specialitate! Nu poti fi numit legal in consiliul de disciplina! Ilegal, se poate face numirea! Dar vor exista si consecinte: nulitatea sanctiunii disciplinare!

In cazul lui Wilhelm Bendris de la SAS-DGPMB, am descoperit ca de abia Vineri, 11.04.2025 ( Plan de pregătire nr. 405398/11.04.2025, intre orele 9-11), consiliul de disciplina constituit in 02.04.2025, condus de Capruci a participat, pe fuga, la cursul de pregatire, decis cu o zi inainte, pe 10.04 ( dupa o sedinta fulger de brainstorming la DGPMB) organizat in mare urgenta (fara formatori autorizati), din cauza presiunii produse de dezvaluirile publice ale sindicatului Diamantul pe subiectul nescolarizarii consiliilor de disciplina. Unii dintre cei “scolarizati” i-ar fi marturisit lui Bendris, ca au fost chemati doar sa semneze ca au participat la curs!

Pregatirea ulterioara constituirii consiliului de disciplina (si fara formatori specializati), este o neregularitate care nu mai poate fi reparata retroactiv! Bendris si asistentul lui sustin ca au vazut cu ochii lor in dosarul disciplinar, pe data de 29 mai 2025, o informare facuta de serviciul juridic catre Berechet, in care se face referire si la cazul lui Vitalie Josanu, privind sanctiunea juridica in cazul lipsei de pregatire prealabil numirii in consiliile de disciplina, aspect care potrivit serviciului juridic era un ” viciu cunoscut si tolerat” ( expresia era bolduita, subliniata), inclusiv privind riscul de incadrare in infractiunea de Abuz in serviciu.

La Ioan Canarau, presedintele Europol Neamt, la fel! Constituirea consiliului de disciplina s-a facut in 20.01.2025, ” instruirea”, in 04.02. si 12.02.2025. Instruirea nu este “pregatire”, ci ceva mult mai modest. Daca faceau “pregatire”, scriau “pregatire”, nu “instruire”! Nu e logic?

La Vitalie Josanu, in cercetarea disciplinara secreta, cel putin un membru al consiliului de disciplinara, ditai presedintele Marius Barbosanu (om de incredere, adus de Coman de la Iasi), nu fusese scolarizat, mai inainte de a fi selectat pentru consiliul de disciplina! Barbosanu a fost bagat in viteza, in 04.12.2024, in colectivul de candidati pentru selectia in consiliul de disciplina- materia “management”!

De remarcat acelasi modus operandi si la IGPR, unde Consiliul de Disciplină condus de Leuțu-Cotroceanu pentru a executa a doua cercetare contra lui Vitalie Josanu, a urmat instruirea la trei zile DUPĂ constituire! Adică au selectat oameni nepregătiți ca să-și facă mâna în procesul muncii?! Desigur, nu este o coincidență faptul că – deși am atins subiectul ceva mai devreme printr-o adresă la IPJ Neamț – data instruirii vine după ce la IPJ Neamț a fost depusă contestația noastră la destituire pe cercetarea clasificată, urmărită și dirijată cu maxim interes de IGPR.

Acum va invit sa lecturati si modul evaziv si inselator in care dau, din colț in colț, in raspunsuri, functionarii responsabili! Sub analiza, aveti petitia integrala nr 300 si raspunsuri!

Emil Pascut SPR Diamantul

Analiza Răspunsurilor Instituțiilor MAI

📊 Analiza Răspunsurilor Instituțiilor MAI

Solicitarea Sindicatului Polițiștilor din România “Diamantul” privind respectarea obligației legale de pregătire a membrilor consiliilor de disciplină

8
Instituții analizate
83%
Răspunsuri contradictorii
0
Proceduri naționale confirmate
5
Ani analizați (2020-2025)

A Punctul A – Aparatul Central

A.1: “Există o procedură/instrucțiune unitară la nivel național privind organizarea programelor de pregătire prevăzute de art. 62³ alin. (3) din Legea 360/2002? Dacă da, vă rugăm să ne transmiteți o copie.”
Instituție Răspuns EXACT Evaluare
Școala Cluj “aspectele solicitate la punctele 1-7 din solicitarea dumneavoastră, privind modul de organizare/ tematica/ durata/ formatori/ registre etc. nu sunt reglementate în niciun tip de document” 🔴 NEGATIV
IGI “La nivelul Inspectoratului General pentru Imigrări există o procedură de sistem privind cercetarea prealabilă, care reglementează inclusiv aspecte privind consiliul de disciplină” (confuzie – nu e despre pregătire) 🔴 NEGATIV
IPJ Vrancea “aspectele solicitate la punctele 1-7 din solicitarea dumneavoastră, privind modul de organizare/ tematica/ durata/ formatori/ registre etc. nu sunt reglementate în niciun tip de document” 🔴 NEGATIV
IPJ Neamț “Din analiza cadrului legal incident în materie, nu au fost identificate prevederi care să impună o durată minimă obligatorie a activităților de pregătire” 🔴 NEGATIV
IPJ Giurgiu “Din analiza cadrului legal incident în materie, nu au fost identificate prevederi care să impună o durată minimă obligatorie a activităților de pregătire” 🔴 NEGATIV
IPJ Satu Mare “Din analiza cadrului legal incident în materie, nu au fost identificate prevederi care să impună o durată minimă obligatorie a activităților de pregătire” 🔴 NEGATIV
IPJ Buzău “Din analiza cadrului legal incident în materie, nu au fost identificate prevederi care să impună o durată minimă obligatorie a activităților de pregătire” 🔴 NEGATIV
Centrul Slatina “în prezent nu există o procedură/dispoziție/instrucțiune aprobată la nivel național care să reglementeze în mod expres și unitar organizarea programelor de pregătire pentru membrii colectivului desemnați în consiliul de disciplină” 🔴 NEGATIV
A.2: “Care este tematica-cadru a programelor de pregătire pentru membrii colectivului?”
Instituție Răspuns EXACT Evaluare
Școala Cluj “aspectele solicitate la punctele 1-7 din solicitarea dumneavoastră, privind modul de organizare/ tematica/ durata/ formatori/ registre etc. nu sunt reglementate în niciun tip de document” 🔴 NEGATIV
IGI “În perioada 2020-2025, tematicile privind procedura disciplinară au fost incluse anual în planurile de pregătire profesională ale unității” 🔴 CONTRADICTORIU
IPJ Vrancea “În luna octombrie a anului 2015 Grupul de lucru pentru elaborarea conținuturilor instruirii personalului numit în colectivele de analiză a abaterilor disciplinare comise de polițiști, constituit la nivelul Ministerului Afacerilor Interne, a elaborat următoarele teme pentru pregătirea personalului polițienesc desemnat să facă parte din Colectivul constituit în condițiile art. 62^3 alin. (1) din Legea nr. 360/2002 privind Statutul polițistului, cu modificările și completările ulterioare, la nivelul unităților de poliție: – Tema nr. 1 Principii, garanții, drepturi, reguli și competențe în procedura de cercetare disciplinară; – Tema nr. 2 Cercetarea prealabilă; – Tema nr. 3 Proceduri privind activitatea consiliului de disciplină; – Tema nr. 4 Aplicarea și contestarea sancțiunilor disciplinare” 🔴 CONTRADICTORIU
IPJ Neamț Identic cu IPJ Vrancea – citează exact aceleași 4 teme din 2015 🔴 CONTRADICTORIU
IPJ Giurgiu Identic cu IPJ Vrancea – citează exact aceleași 4 teme din 2015 🔴 CONTRADICTORIU
IPJ Satu Mare Identic cu IPJ Vrancea – citează exact aceleași 4 teme din 2015 🔴 CONTRADICTORIU
IPJ Buzău Identic cu IPJ Vrancea – citează exact aceleași 4 teme din 2015 🔴 CONTRADICTORIU
Centrul Slatina Confirmă aceleași 4 teme din 2015 🔴 CONTRADICTORIU

📝 Observații: Contradicția Fundamentală

  • CONTRADICȚIA FUNDAMENTALĂ: Cum poate exista o tematică comună de pregătire (aceeași structură, aceleași 4 teme) la nivel național, fără o programă națională de pregătire?
  • UNDE SUNTEM INDUȘI ÎN EROARE? Toate cele 6 instituții citează identic “temele elaborate în octombrie 2015 de Grupul de lucru pentru elaborarea conținuturilor instruirii” – aceasta ESTE de fapt o programă națională, dar instituțiile o neagă în răspunsul la A.1
  • UNIFORMITATEA SUSPECTĂ: Imposibil ca 6 unități diferite să dezvolte independent aceleași 4 teme, cu aceeași formulare exactă
  • MANIPULARE SEMANTICĂ: Se joacă cu cuvintele – spun că nu există “procedură” dar confirmă existența unei “tematici” elaborate central
  • CONCLUZIA: Există de facto o programă națională din 2015, dar instituțiile o ascund/neagă pentru a evita responsabilitatea pentru neimplementarea ei sistematică
A.3: “Care este durata minimă obligatorie a acestor programe de pregătire?”
Instituție Răspuns EXACT Evaluare
Școala Cluj “aspectele solicitate la punctele 1-7 din solicitarea dumneavoastră, privind modul de organizare/ tematica/ durata/ formatori/ registre etc. nu sunt reglementate în niciun tip de document” 🔴 NEGATIV
IGI “Din analiza cadrului legal incident în materie, nu au fost identificate prevederi care să impună o durată minimă obligatorie a activităților de pregătire” 🔴 NEGATIV
IPJ Vrancea “Din analiza cadrului legal incident în materie, nu au fost identificate prevederi care să impună o durată minimă obligatorie a activităților de pregătire” 🔴 NEGATIV
IPJ Neamț “Din analiza cadrului legal incident în materie, nu au fost identificate prevederi care să impună o durată minimă obligatorie a activităților de pregătire” 🔴 NEGATIV
IPJ Giurgiu “Din analiza cadrului legal incident în materie, nu au fost identificate prevederi care să impună o durată minimă obligatorie a activităților de pregătire” 🔴 NEGATIV
IPJ Satu Mare “Din analiza cadrului legal incident în materie, nu au fost identificate prevederi care să impună o durată minimă obligatorie a activităților de pregătire” 🔴 NEGATIV
IPJ Buzău “Din analiza cadrului legal incident în materie, nu au fost identificate prevederi care să impună o durată minimă obligatorie a activităților de pregătire” 🔴 NEGATIV
Centrul Slatina “nu au fost identificate prevederi care să impună durata minimă obligatorie a acestor programe de pregătire” 🔴 NEGATIV
A.4: “Cine sunt formatorii autorizați pentru susținerea acestor programe? Unde sunt înregistrați acești formatori?”
Instituție Răspuns EXACT Evaluare
Școala Cluj “aspectele solicitate la punctele 1-7 din solicitarea dumneavoastră, privind modul de organizare/ tematica/ durata/ formatori/ registre etc. nu sunt reglementate în niciun tip de document” 🔴 NEGATIV
IGI “În prezent, la nivelul unității, nu avem înregistrați „formatori autorizați” exclusiv pentru această tematică. Ca măsură, a fost transmisă o solicitare către Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza”, privind organizarea unui program de pregătire dedicat colectivului de polițiști.” 🟡 PARȚIAL
IPJ Vrancea “Actele normative care reglementează răspunderea disciplinară a polițistului sunt: Legea nr. 360/2002, privind Statutul Polițistului, H.G. nr. 725/2015… nu impun o modalitate concretă de realizare a acestui program de pregătire” 🔴 NEGATIV
IPJ Neamț “Din analiza cadrului legal incident în materie, nu au fost identificate prevederi care să impună o durată minimă obligatorie a activităților de pregătire” 🔴 NEGATIV
IPJ Giurgiu “Din analiza cadrului legal incident în materie, nu au fost identificate prevederi care să impună o durată minimă obligatorie a activităților de pregătire” 🔴 NEGATIV
IPJ Satu Mare “Din analiza cadrului legal incident în materie, nu au fost identificate prevederi care să impună o durată minimă obligatorie a activităților de pregătire” 🔴 NEGATIV
IPJ Buzău “La nivelul Inspectoratului de Poliție Județean Buzău, pregătirea membrilor Colectivului se realizează de către structura de resurse umane” 🔴 NEGATIV
Centrul Slatina “nu au fost identificate prevederi… profilul academic al formatorilor, structurile din care aceștia să facă parte” 🔴 NEGATIV

📝 Observații despre Formatorii Autorizați

  • IGI este singurul care recunoaște explicit lipsa formatorilor autorizați și ia măsuri concrete
  • Măsura IGI este reactivă – abia după sesizarea sindicatului transmit solicitarea către Academia
  • Transferul responsabilității – IGI încearcă să rezolve problema prin Academia de Poliție Alexandru Ioan Cuza
  • Confirmă sistemul improvizat – toate unitățile au făcut pregătiri fără formatori certificați/autorizați
A.6: “Vă rugăm să ne indicați, cu precizarea emitentului, titlului complet, datei și numărului de înregistrare, orice documente întocmite de structurile centrale de resurse umane și/sau control intern din MAI, IGPR, IGPF sau DGA, referitoare la obligația de pregătire a membrilor numiți în colectivul din care se aleg membrii consiliilor de disciplină, conform art. 62³ alin. (3) din Legea 360/2002, indiferent cum se numesc: Procedură operațională, Instrucțiune, Precizare, Notă internă, Dispoziție, Ordin intern, Metodologie, Ghid de bune practici, Anunturi de pregatire din ultimii cinci ani. Sa ne comunicati copii de pe acestea”
Instituție Răspuns EXACT Evaluare
Școala Cluj “aspectele solicitate la punctele 1-7 din solicitarea dumneavoastră, privind modul de organizare/ tematica/ durata/ formatori/ registre etc. nu sunt reglementate în niciun tip de document” + “Legislația în vigoare nu prevede obligativitatea întocmirii unor documente de genul celor solicitate la punctele 8-17: programe / tematici / formatori autorizați / responsabili cu verificarea condițiilor / statistici” 🔴 NEGATIV
IGI “În anul 2022, la nivelul unității au fost emise circulare interne, privind aprofundarea prevederilor legale referitoare la subiectul de referință” (dar NU furnizează copii) 🟡 PARȚIAL
IPJ Vrancea “Actele normative care reglementează răspunderea disciplinară a polițistului sunt: Legea nr. 360/2002, privind Statutul Polițistului, H.G. nr. 725/2015… nu impun o modalitate concretă de realizare a acestui program de pregătire” (evită să răspundă direct) 🔴 NEGATIV
IPJ Neamț “Menționnăm faptul că actele normative care guvernează răspunderea disciplinară a polițiștilor… nu impun o modalitate concretă de realizare a acestui program de pregătire” (evită să răspundă direct) 🔴 NEGATIV
IPJ Giurgiu “Menționnăm faptul că actele normative care guvernează răspunderea disciplinară a polițiștilor… nu impun o modalitate concretă de realizare a acestui program de pregătire” (evită să răspundă direct) 🔴 NEGATIV
IPJ Satu Mare “Menționnăm faptul că actele normative care guvernează răspunderea disciplinară a polițiștilor… nu impun o modalitate concretă de realizare a acestui program de pregătire” (evită să răspundă direct) 🔴 NEGATIV
IPJ Buzău “actele normative… nu impun o modalitate concretă de realizare a acestui program de pregătire” (evită să răspundă direct) 🔴 NEGATIV
Centrul Slatina Nu menționează documente specifice în răspuns 🔴 NEGATIV

📝 Observații despre Documentele Solicitate

  • SOLICITAREA SPECIFICĂ: Sindicatul cere explicit “copii de pe acestea” – nu doar informații despre existență
  • IGI – singurul care menționează existența unor “circulare interne din 2022” dar NU furnizează copiile solicitate
  • TOATE CELELALTE – evită să răspundă direct la întrebare și se refugiază în considerații generale despre legislație
  • ÎNCĂLCARE LEGEA 544/2001: Refuzul de a furniza copiile documentelor publice poate constitui încălcare a legii accesului la informații

⚠️ CONTRADICȚIA FLAGRANTĂ – DOCUMENTELE GRUPULUI DE LUCRU MAI (2015)

  • OBLIGAȚIA LEGALĂ: Instituțiile erau obligate să furnizeze documentele elaborate de “Grupul de lucru pentru elaborarea conținuturilor instruirii personalului numit în colectivele de analiză a abaterilor disciplinare comise de polițiști, constituit la nivelul Ministerului Afacerilor Interne” din 2015
  • DE CE ERAU OBLIGAȚI: Aceste documente se încadrează EXACT în solicitare – sunt elaborate de “structură centrală MAI”, se referă la “pregătirea membrilor consiliilor de disciplină” și intră în categoria “Metodologie/Ghid de bune practici”
  • CONTRADICȚIA: 6 IPJ-uri citează identic, cuvânt cu cuvânt, din documentele Grupului de lucru din 2015, dar REFUZĂ să furnizeze copiile acestor documente
  • ÎNCĂLCARE LEGALĂ: Refuzul de a furniza copiile constituie încălcare a Legii 544/2001 – recunosc existența documentelor (le citează), sunt documente publice MAI, solicitarea era legală și specifică
  • CONCLUZIA: Această tactică demonstrează că încearcă să ascundă documentele care le-ar demonstra responsabilitatea pentru neimplementarea sistemului de pregătire

🎯 Răspunsul Centrului Slatina

“În ceea ce privește întrebările 8, 9 și 10, capitolul B, vă comunicăm faptul că în Graficul programelor de formare profesională organizate la nivelul Centrului de Formare și Perfecționare a Polițiștilor „Nicolae Golescu” Slatina în ultimii 5 ani, 2020 – 2025, nu există programe de pregătire distincte pentru polițiștii ce fac obiectul prevederilor art. 62^3 alin. 3) din Legea nr. 360/2002 privind Statutul polițistului, cu modificările și completările ulterioare, întrucât în prezent nu există o procedură/dispoziție/instrucțiune aprobată la nivel național care să reglementeze în mod expres și unitar organizarea programelor de pregătire pentru membrii colectivului desemnați în consiliul de disciplină. În lipsa unor astfel de reglementări, fără solicitarea expresă a beneficiarilor programelor de formare, formulate în urma constatării nevoilor de pregătire ale polițiștilor, Centrul Slatina nu a organizat un program formal dedicat exclusiv acestui scop, pregătirea pe tematica mai sus-menționată făcându-se prin parcurgerea temelor de pregătire profesională continuă întocmite în fiecare an calendaristic (parcurgerea Codului de etică și deontologie profesională precum și a prevederilor Statutului polițistului este obligatorie și permanentă în fiecare an de pregătire profesională), având în vedere faptul că dobândirea și menținerea statutului profesional de polițist este o obligație permanentă și esențială în evoluția carierei profesionale a personalului M.A.I..”

📋 Observații privind importanța acestui răspuns

  • SURSA: Răspunsul vine de la Centrul de Formare și Perfecționare – o instituție specializată în pregătirea polițiștilor care ar trebui să cunoască sistemul de formare
  • RECUNOAȘTEREA DIRECTĂ: Centrul confirmă că “NU EXISTĂ programe de pregătire distincte” pentru membrii consiliilor de disciplină în ultimii 5 ani (2020-2025)
  • CONFIRMĂ ANALIZA PUNCTULUI A: Instituția de formare susține că “nu există procedură/dispoziție/instrucțiune aprobată la nivel național”
  • JUSTIFICAREA NEÎNTEMEIATĂ: Centrul motivează neorganizarea programelor de formare în materie de cercetare disciplinară prin “lipsa solicitării exprese a beneficiarilor” – transferă responsabilitatea către solicitanți, deși art. 62³ (3) din Legea 360/2002 stabilește o OBLIGAȚIE LEGALĂ imperativă, nu o opțiune la cerere
  • PREGĂTIRE GENERICĂ ÎN LOC DE SPECIALIZATĂ: Centrul admite că folosește doar “pregătire profesională continuă” generală în loc de pregătire specifică pentru consilii de disciplină
  • CONTRADICȚIA CU OBLIGAȚIA LEGALĂ: Deși art. 62³ (3) obligă la pregătire specializată, Centrul o înlocuiește cu pregătire generală despre “Codul de etică”

CONCLUZIA: Acest răspuns de la o instituție de formare specializată confirmă că obligația legală de pregătire specializată nu este îndeplinită sistemic – dacă nici Centrele de Formare nu organizează pregătiri specifice, lipsa este la nivel național.

B Punctul B – Implementare Practică

B.1: “Care sunt datele exacte din ultimii 5 ani (2020-2025) la care unitatea dumneavoastră a desfășurat programul de pregătire impus de art. 62³ alin. (3) din Legea 360/2002? Vă rugăm să precizați pentru fiecare sesiune:”
  • Data exactă a desfășurării
  • Locația concretă (sala, adresa)
  • Durata în ore și/sau zile
  • Numărul de participanți
Instituție Răspuns EXACT Evaluare
Școala Cluj “În referire la punctele 18-20, la nivelul instituției noastre nu se regăsesc date cu privire la aspectele de interes menționate de petent” 🔴 REFUZ TOTAL
IGI “Tematicile privind procedura disciplinară au fost incluse anual în programul de pregătire. Acestea s-au desfășurat în cadrul activităților curente de instruire organizate în unitate” (ZERO detalii concrete: fără date, locații, durata, participanți) 🔴 EVADAT COMPLET
IPJ Vrancea “De regulă, activitatea constă în parcurgerea temelor sus-menționate și a modificărilor, respectiv a completărilor legislative survenite ulterior emiterii acestora și este materializată într-un proces-verbal” (ZERO detalii concrete) 🔴 EVADAT COMPLET
IPJ Neamț Identic cu IPJ Vrancea (ZERO detalii concrete) 🔴 EVADAT COMPLET
IPJ Giurgiu Identic cu IPJ Vrancea (ZERO detalii concrete) 🔴 EVADAT COMPLET
IPJ Satu Mare Identic cu IPJ Vrancea (ZERO detalii concrete) 🔴 EVADAT COMPLET
IPJ Buzău Identic cu IPJ Vrancea (ZERO detalii concrete) 🔴 EVADAT COMPLET
Centrul Slatina “nu există programe de pregătire distincte pentru polițiștii ce fac obiectul prevederilor art. 62^3 alin. 3)” 🔴 ADMITE LIPSA
B.2: “Cine a susținut aceste programe de pregătire? Vă rugăm să precizați:”
  • Numele și prenumele formatorilor
  • Calificarea/autorizarea acestora ca formatori
  • Unde, când și de către cine au fost formați/instruiți acești formatori pentru a preda procedura disciplinară
  • Certificatele/atestatele de formator deținute
  • Criteriile de selecție a formatorilor (obiective sau subiective)
  • Documentul prin care au fost desemnați
Instituție Răspuns EXACT Evaluare
Școala Cluj “Întrebările din solicitarea dumneavoastră de la punctele 9, 13, respectiv 15-16 implică furnizarea unor date cu caracter personal, fapt care constituie o excepție de la accesul liber al cetățenilor, potrivit Legii nr. 544/2021” (INVOCĂ GDPR pentru a evita răspunsul) 🔴 SCUZĂ JURIDICĂ
IGI “La nivelul Inspectoratului General pentru Imigrări sesiunile de pregătire au fost susținute cu specialiști ai structurilor unității” (ZERO detalii: fără nume, calificări, autorizări, certificate) 🔴 EVADAT COMPLET
IPJ Vrancea “La nivelul Inspectoratului de Poliție Județean Vrancea, pregătirea membrilor Colectivului se realizează de către structura de resurse umane” (ZERO detalii despre formatori) 🔴 EVADAT COMPLET
IPJ Neamț Identic cu IPJ Vrancea (ZERO detalii despre formatori) 🔴 EVADAT COMPLET
IPJ Giurgiu Identic cu IPJ Vrancea (ZERO detalii despre formatori) 🔴 EVADAT COMPLET
IPJ Satu Mare Identic cu IPJ Vrancea (ZERO detalii despre formatori) 🔴 EVADAT COMPLET
IPJ Buzău “La nivelul Inspectoratului de Poliție Județean Buzău, pregătirea membrilor Colectivului se realizează de către structura de resurse umane” (ZERO detalii despre formatori) 🔴 EVADAT COMPLET
Centrul Slatina “pregătirea acestora pe temele mai sus-menționare se face prin grija secretarului consiliului, care… este un lucrător al structurii de resurse umane” 🔴 EVADAT COMPLET
B.3: “Care a fost programa de pregătire? Vă rugăm să anexați:”
  • Tematica detaliată
  • Bibliografia obligatorie
  • Metodele de predare utilizate
  • Modalitatea de evaluare a cursanților
Instituție Răspuns EXACT Evaluare
Școala Cluj “Legislația în vigoare nu prevede obligativitatea întocmirii unor documente de genul celor solicitate la punctele 8-17: programe / tematici / formatori autorizați” (REFUZĂ să furnizeze programa) 🔴 REFUZ DIRECT
IGI “Tematica a fost inclusă în planurile anuale de pregătire profesională” (ZERO anexe, ZERO detalii despre programă, bibliografie, metodologie) 🔴 EVADAT COMPLET
IPJ Vrancea “Actele normative… nu impun o modalitate concretă de realizare a acestui program de pregătire” (EVITĂ să furnizeze programa) 🔴 EVADAT COMPLET
IPJ Neamț Identic cu IPJ Vrancea (EVITĂ să furnizeze programa) 🔴 EVADAT COMPLET
IPJ Giurgiu Identic cu IPJ Vrancea (EVITĂ să furnizeze programa) 🔴 EVADAT COMPLET
IPJ Satu Mare Identic cu IPJ Vrancea (EVITĂ să furnizeze programa) 🔴 EVADAT COMPLET
IPJ Buzău “actele normative… nu impun o modalitate concretă de realizare a acestui program de pregătire” (EVITĂ să furnizeze programa) 🔴 EVADAT COMPLET
Centrul Slatina “Centrul Slatina nu a organizat un program formal dedicat exclusiv acestui scop, pregătirea pe tematica mai sus-menționată făcându-se prin parcurgerea temelor de pregătire profesională continuă” 🔴 ADMITE LIPSA

🚨 Observații privind evitarea răspunsurilor la Punctul B

  • EVITAREA SISTEMATICĂ A ÎNTREBĂRILOR CONCRETE: TOATE unitățile evită să răspundă la întrebările ultra-specifice ale sindicatului
  • UNIFORMITATEA SUSPECTĂ A RĂSPUNSURILOR: 5 IPJ-uri (Vrancea, Neamț, Giurgiu, Satu Mare, Buzău) folosesc IDENTIC aceeași formulare
  • RĂSPUNSUL STANDARD: “De regulă, activitatea constă în parcurgerea temelor sus-menționate… materializată într-un proces-verbal”
  • DOVADA COORDONĂRII: Imposibil ca 5 unități să formuleze independent identic același răspuns
  • CONTRADICȚIA: Afirmă că desfășoară pregătiri regulate sistematice, dar REFUZĂ să furnizeze ORICE detaliu concret despre aceste pregătiri
  • ÎNTREBAREA CHEIE: Dacă pregătirile sunt reale și profesionale, de ce nu pot furniza date, locații, formatori, programe?
  • LIPSA DOCUMENTĂRII: NICIO unitate nu are evidența clară a sesiunilor de pregătire, formatori certificați/autorizați, programe standardizate cu bibliografie și metodologie
  • ÎNCĂLCAREA TRANSPARENȚEI: Solicitările sindicatului sunt legitime și specifice conform Legii 544/2001. Refuzul/evitarea furnizării acestor informații ridică suspiciuni despre existența și calitatea pregătirilor

🎯 Concluzia Generală

Răspunsurile instituțiilor MAI confirmă în proporție de 83% că:

  • NU EXISTĂ cadrul normativ național pentru implementarea art. 62³ (3)
  • Sistemul funcționează haotic, pe baza unor “practici” informale
  • Pregătirile sunt fie inexistente, fie complet improvizate
  • Instituțiile folosesc tactici coordonate pentru a ascunde aceste deficiențe

Obligația legală de pregătire a membrilor consiliilor de disciplină NU a fost respectată sistematic la nivel național.

Leave a reply

Please enter your comment!
Please enter your name here