Sa vedeti ce minciuni baga Viorel Tatu, adjunctul DGJ, intr-o intampinare intr-un dosar al unui pensionar militar!

0

În cadrul unui dosar civil in care reclamant este un pensionar militar, Direcția Generală Juridică din MAI a depus o întâmpinare semnată de Tatu Viorel, Director General Adjunct, în care se susțin mai multe afirmații controversate privind pretinsa transparența a sistemului de salarizare din minister. Va expun doar o mica parte, in foto:

Afirmații inselatoare din întâmpinare :

1. Responsabilitatea utilizatorilor pentru datele din sistemul MAISal

În întâmpinare se afirmă că aplicația MAISal este:

“realizată ca instrument prin care se pot defini/introduce date și informații de către utilizatori, responsabilitatea corectitudinii datelor introduse în aplicație aparținând utilizatorilor desemnați la nivelul ordonatorilor de credite din cadrul Ministerului Afacerilor Interne”

Această formulare transferă in mod laș, responsabilitatea integrala către utilizatori marunti din unitatile de politie ( care sunt de la IGPR si IGPF in jos, fara aparat central), ascunzand ca in realitate acestia introduc doar date de input (nume, grade, etc.), fără să aibă acces la algoritmii de calcul ai aplicației.

Utilizatorii răspund pentru corectitudinea datelor brute introduse, dar nu pot verifica sau modifica logica de calcul care rămâne opacă.

2. Pretinsa transparență completă

Cea mai controversată afirmație din întâmpinare susține că:

“drepturile bănești cuvenite polițiștilor/militarilor se reglementează prin acte normative (nu prin programe/aplicații informatice) ale căror prevederi pot fi studiate, analizate și interpretate de către toți angajații ministerului, încă de la momentul publicării acestora în Monitorul Oficial al României”

Tatu ascunde fara rusine ca metodologia de salarizare a politistilor se intemeiaza pe HG 0610/2017 ( secret de stat), OMAI 2166/2017 ( secret de serviciu), OMAI S7/2018 ( secret de serviciu). Toate secretizate abuziv, cu implicarea lui, a lui Razvan Grecu, a lui Minoiu, a lui Despescu, a DGPI, si tot asa, in contra principiului transparentei impus de legea 153 din 2017 si in contra legii 24/2000 care impune publicare in monitorul oficial, in contra legii 544/2001 care impune publicarea pe pagina de internet a institutiei,. V-am aratat cu probe si calcule, zilele acestea, cum partea din OMAI S/7/2018, pretins secreta, privind majorarea Bayraktar, se poate deduce integral, din actele de taiere Bayraktar ( nesecrete dar care v-au fost tinute ascunse , necomunicate voua, de cei de la resurse umane si de financiar), si cu niste calcule din fluturasi.

Se impune sa amintim si modul diferit de calcul al excelentei, in perioada iunie-decembrie 2023, respectiv ianuarie 2024-prezent. In perioadele astea, legea de salarizare era aceeasi, dar Grecu, seful DGF o manuia diferentiat, prin programul MAISAL. Adica el facea legi proprii, reguli proprii, prin programul informatic. Exact invers de cum minte Tatu, in intampinare.

Un spargator de case are mai multa onoare decat spartacii nostri din aparatul central. Ala daca e prins, nu o mai da cotita. Insa ai nostri chestori si directori de directii generale (de suport, atentie!) din MAI, aceasta pseudo-elita MAI, prinsi, mint de ingheata apele.

Emil Pascut

Leave a reply

Please enter your comment!
Please enter your name here