Nu exista lege care sa impuna de drept, direct, retragerea majorarii Bayraktar – indiferent ca vorbim de un efect complementar al evaluarii profesionale sau al unei sanctiuni disciplinare. Pentru ca retragerea majorarii a fost inventata printr-un ordin secret de serviciu (OMAI S7/2018) al carui continut nu a fost adus la cunostinta destinatarilor, trebuie emis un act individual motivat care trebuie adus la cunostinta politistului destinatar, astfel incat destinatarul sa il poata verifica pentru legalitate si sa decida daca il contesta sau nu la organul ierarhic superior sau la instanta de judecata. Doar de la data comunicarii actului individual de retragere a majorarii Bayraktar, se pot produce efectele juridice urmarite.
In practica, se pare ca se emit aceste acte individuale de catre structurile de resurse umane, dar intentionat nu se comunica beneficiarilor, fiind transmise doar catre structurile de financiar care, cu rea credinta, le pun in aplicare fara sa aiba certitudinea ca acestea au fost comunicate destinatarilor in vederea producerii de efecte juridice.
Orice suma retinuta din salariului politistului, in afara cailor legale, este una retinuta abuziv. O creanta trebuie sa fie certa si exigibila, conditii care in cazul retragerii majorarii Bayraktar se asigura prin comunicarea actului individual, catre subiectul destinatar.
Practica de mai sus este rezultatul deprofesionalizarii continue a Politiei Romane, a dispretului manifestat de conducatorii MAI fata de educatia juridica de nivel universitar care de mult timp nu mai este o conditie obligatorie pentru ocuparea unei functii de ofiter de politie.
Cand nimeni nu mai stie drept, cine sa il aplice?
De cel putin 10 ani, elita conducatoare din MAI este reprezentata de impostori care se valideaza si se protejeaza unii pe altii! Multi impostori s-au acumulat in aceasta zona a structurilor de suport, a inspectorilor de munca, a inspectorilor sanitari, a controlului intern. Tot o forma de impostura este practicata si de acei lideri sindicali incapabili sa identifice si sa analizeze relevant, practici ilegale, abuzive in zona elitei conducatoare.
Emil PĂSCUȚ
Întrebare : dacă o sancțiune disciplinară este atacată la secția de contencios administrativ și fiscal, conform Lg 554/2004 și 360/2002, iar ca efect al aplicării sancțiunii se dispune de către DGMRU retragerea sporului Bayraktar, este necesară și atacarea actului prin care s-a dispus retragerea sporului pe perioada de 6 luni sau este suficientă cererea de chemare în judecată a IGPR, pentru anularea actului administrativ de sancționare, unde… mergând pe premisa că această contestație se va soluționa favorabil, vor fi și efectuate retroactiv drepturile bănești?!
Vă mulțumesc anticipat, cu stimă!