Home Uncategorized Sfaturi urgente pentru politistii din structurile de siguranta scolara!

Sfaturi urgente pentru politistii din structurile de siguranta scolara!

0

Avand in vedere ca recent ati aflat ca exista posibilitatea ca actele voastre de numire in functie sa fie viciate de inexistenta structurii de siguranta scolara in ROF-ul unitatii, in perioada 2020-2025, cu consecinta ca actele de numire in functie au fost falsificate prin atestarea neadevarata a existentei unei structuri de siguranta scolara la IPJ si care nu exista in ROF;

Avand in vedere ca uniii dintre voi deja ne-au solicitat sfaturi de actiune,

Va recomandam tuturor celor cca 300 de politisti de siguranta scolara din IPJ-uri:

-sa mergeti la resurse umane si sa intrebati daca structura de siguranta scolara este prevazuta in ROF-ul unitatii ( nu acceptati minciuni si devieri ca se lucreaza la un nou ROF; insistati sa obtineti raspuns clar, da sau ba!);

-Daca se confirma sa depuneti fiecare, la unitatea voastra, raport dupa modelul facut si depus la IPJ Neamt, chiar de Vitalie Josanu, pe care il aveti mai jos.

Ani de zile ati avut incredere in structurile de resurse umane ca isi fac treaba cu profesionalism si uitati in ce hal v-au adus, sub conducerea lui Valentin Minoiu (sef DGMRU, Aparat Central MAI) si Grecu Alexandru (sef DMRU, IGPR). Ambii sunt imputerniciti/ desemnati de dinante de vremea lui Decebal. Sunt tinuti asa, in temporizare vesnica pe functii de sefi ( cum e si Iaru, seful juridicului IGPR), pentru ca cele doua functii sunt functii cheie iar cei doi sunt incompetenti, slugarnici, influentabili si utili lui Despescu, lui Benone Matei si lui Miritescu (seful echipei Prahova de la DCI, din care face parte inclusiv Mihai Gabriel, anchetatorul lui Vitalie). Asa ca trebuie sa faceti toti un pas inainte, sa depuneti rapoarte individuale ca sa fortati structurile teritoriale de resurse umane sa evadeze din lagarul de ilegalitate si inactiune impus de cei doi incompetenti utili -Minoiu si Grecu Alexandru- astfel incat sa ii obligati pe toti cei responsabili sa repare rapid ordinea de drept incalcata, actele de numire in functii la siguranta scolara si fisele voastre de post facute dupa ureche (sau “aleatoriu”, cum zice OMAI 140/2016 in anexa 1)

Cei de la resurse, nu trebuie sa va suparati pe mine, pentru ce scriu, ci sa va uitati in oglinda, daca vreti sa gasiti vinovatii! Eu am facut ROF-urile praf? Eu am redactat acte de numire in functie in structuri care nu existau in ROF? Eu am organizat concursuri de sef de birou siguranta scolara? Si puteti sa va felicitati sefii cei mintosi, desemnatii Minoiu si Grecu, ca daca aveau trei celule neuronale functionale si conectate una cu alta, nu se ajungea in situatia asta!

Emil Pascut

REFUZ DE EXECUTARE A ORDINELOR ȘI MISIUNILOR VĂDIT ILEGALE

conform art. 23 alin. (1) din HG 991/2005 pentru aprobarea Codului de etică și deontologie al polițistului

Către: Inspectoratul de Poliție Județean Neamț

În atenția: Inspectorului Șef al IPJ Neamț, domnul comisar sef Coman Gabriel,

Subsemnatul, comisar șef JOSANU VITALIE, angajat în cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Neamț, având funcția de execuție în cadrul structurii denumite “Biroul de Siguranță Școlară”, conform fișei postului și Dispoziției nr. 32285 din 30/12/2022,

În temeiul prevederilor art. 22 și art. 23 alin. (1) din HG 991/2005 pentru aprobarea Codului de etică și deontologie al polițistului, care stipulează obligația polițistului “de a verifica sistematic și de a asigura legalitatea acțiunilor sale” și “datoria de a se abține de la executarea ordinelor și misiunilor vădit ilegale”, precum și obligația “de a-și informa de îndată șefii despre aceasta, pe cale ierarhică, atât verbal, cât și prin raport scris”,

FORMULEZ PREZENTUL REFUZ DE A EXECUTA MISIUNI ȘI ORDINE ÎN CADRUL UNEI STRUCTURI VĂDIT ILEGALE

În exercitarea obligației mele de a verifica legalitatea acțiunilor mele, am constatat următoarele situații de nelegalitate:

  1. În urma analizei Regulamentului de Organizare și Funcționare al IPJ Neamț, recent declasificat, am constatat că structura organizatorică a instituției nu prevede existența unei structuri de siguranță școlară “la nivel de birou”, așa cum este menționat în fișa mea de post și în dispoziția de numire.

  2. Conform Dispoziției Șefului Inspectoratului de Poliție Județean Neamț Nr. 32119 din 12/12/2022, subsemnatul am fost eliberat din funcția deținută anterior și mutat, la cerere, la Biroul Siguranță Școlară din cadrul I.P.J. Neamț, fiind numit în funcția de Ofițer specialist II la poziția 308 din statul de organizare al unității.

  3. Ulterior, conform Dispoziției Șefului Inspectoratului de Poliție Județean Neamț Nr. 32285 din 30/12/2022, subsemnatul am fost numit în funcția superioară de execuție, respectiv ofițer specialist I, “la Biroul Siguranță Școlară din cadrul I.P.J. Neamț”, la aceeași poziție 308 din Statul de organizare a unității.

  4. Există o contradicție flagrantă între aceste dispoziții oficiale de mutare și numire împreună cu Statul de organizare (care indică existența unui “birou”) pe de o parte, și Regulamentul de Organizare și Funcționare recent declasificat (care nu prevede existența unei astfel de structuri) pe de altă parte.

  5. Menționez că am fost indus în eroare să solicit mutarea într-o structură care, conform ROF-ului declasificat, nu există de fapt în organigrama instituției, și am fost ulterior menținut în eroare, fiind astfel prejudiciat profesional prin transferul dintr-o structură existentă (Serviciul Investigații Criminale – Biroul de combatere a infracțiunilor contra patrimoniului și grupări infracționale) într-una care nu are existență legală conform ROF.

Potrivit cadrului normativ ce reglementează organizarea și funcționarea structurilor Ministerului Afacerilor Interne:

  1. Potrivit prevederilor art. 33 alin. (1) din Ordinul 105/2013 privind activitatea de planificare structurală și management organizatoric în unitățile Ministerului Afacerilor Interne: “Controlul asupra respectării prevederilor regulamentelor de organizare și funcționare, regulamentelor de ordine interioară, actelor normative în vigoare privind organizarea structurală, disciplinei de stat, precum și asupra legalității și eficienței modificărilor organizatorice efectuate sau propuse de către unități se face de Direcția generală management resurse umane și de celelalte structuri cu atribuții de control.”

  2. Art. 33 alin. (2) din același ordin stipulează: “disciplina de stat presupune ca fiecare funcționar public, funcționar public cu statut special, cadru militar în activitate, personal contractual sau gradat și soldat profesionist să își desfășoare activitatea în unitatea organizatorică și pe postul în care este încadrat și salarizat, potrivit prevederilor statului de organizare, cu respectarea prevederilor din fișele posturilor.”

  3. Conform art. 1 alin. (1) și (4) din Anexa nr. 1 la Ordinul MAI nr. 140/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile de poliție ale Ministerului Afacerilor Interne: “Fiecare post are asociată o fișă a postului” și “Fișa postului este rezultatul activității prevăzute la alin. (2) și reprezintă principalul document de personal în baza căruia se proiectează instrumentele și activitățile de recrutare, selecționare, încadrare, formare profesională, apreciere/evaluare a performanțelor profesionale individuale ale personalului MAI, normare a activității, precum și de reproiectare a postului.”

  4. Art. 6 alin. (2) lit. a) din Anexa nr. 1 la Ordinul MAI nr. 140/2016 precizează în mod expres că la culegerea datelor necesare analizei postului, comisia de analiză a postului utilizează în principal “regulamentul de organizare și funcționare a unității”, ceea ce demonstrează că fișa postului trebuie să fie în concordanță cu structura organizatorică prevăzută în ROF.

  5. De asemenea, art. 8 din aceeași Anexă interzice în mod expres: “modificarea sau completarea aleatorie a elementelor de conținut ale fișei postului, pentru ca aceasta să corespundă criteriilor conjuncturale pe care le îndeplinește o persoană propozabilă pentru numirea în acel post.” În lipsa menționării în ROF a structurii de siguranță școlară și a atribuțiilor acestei structuri, fișa postului meu a fost completată subiectiv și abuziv, “aleatoriu”, exact în modul interzis de această prevedere legală.

  6. Art. 9 alin. (2) din HG 137/2020 prevede explicit că: “Atribuțiile și sarcinile individuale ale personalului se stabilesc prin fișa postului, care se întocmește pe baza regulamentului de organizare și funcționare.”

  7. Potrivit art. 32 din Ordinul 105/2013: “Răspunderea pentru prevederea în statele de organizare a posturilor pe tipuri și categorii de funcții, în limitele aprobate, precum și pentru modificările operate potrivit prezentului ordin revine șefilor/comandanților care le-au avizat și/sau aprobat.”

  8. În conformitate cu art. 33 alin. (4) din Ordinul 105/2013: “Structurile cu atribuții de control care constată încălcări ale prevederilor prezentului ordin sunt obligate să sesizeze această situație Direcției generale management resurse umane, care dispune măsuri potrivit competențelor.”

  9. De asemenea, art. 280 alin. (1) din Codul Penal prevede că: “Fapta funcționarului public care, în exercitarea atribuțiilor de serviciu, cu știință, nu îndeplinește un act sau îl îndeplinește în mod defectuos și prin aceasta cauzează o pagubă ori o vătămare a drepturilor sau intereselor legitime ale unei persoane fizice sau ale unei persoane juridice se pedepsește cu închisoarea de la 2 la 7 ani și interzicerea exercitării dreptului de a ocupa o funcție publică.”

  10. Subliniez că această situație gravă de ilegalitate nu mă afectează doar pe mine, ci și pe toți colegii mei din structura de siguranță școlară, atât cei cu funcții de execuție, cât și cei cu funcții de conducere. Este deosebit de grav faptul că a fost posibil să se scoată la concurs și să se ocupe prin concurs o funcție de șef birou siguranță școlară, când structura nu există în ROF. Această situație ridică semne serioase de întrebare cu privire la legalitatea întregului proces de organizare și ocupare a posturilor într-o structură inexistentă din punct de vedere legal.

  11. De asemenea, art. 5 alin. (1) și (2) din OMAI 300/2004 (abrogat ulterior prin OMAI 140/2016) prevedeau că:

  12. “Fișa postului șefului/comandantului unității, precum și cele ale adjuncților/locțiitorilor acestuia se aprobă odată cu Regulamentul de Organizare și Funcționare al unității respective.”
  13. “Fișele celorlalte posturi prevăzute în statul de organizare se întocmesc sau, după caz, se modifică și/sau completează în termen de 30 de zile de la înființarea/reorganizarea/restructurarea unității, precum și de la aprobarea Regulamentului de Organizare și Funcționare al unității.”
  14. Aceste prevederi confirmă legătura indisolubilă dintre ROF și fișele posturilor, principiu care a fost preluat și în legislația ulterioară, demonstrând că nu poate exista o fișă a postului legală pentru o structură care nu este prevăzută în ROF.

În baza verificării sistematice a legalității acțiunilor pe care le desfășor, așa cum îmi impune art. 22 din HG 991/2005, am constatat că îmi desfășor activitatea într-o structură care nu există din punct de vedere legal în ROF-ul IPJ Neamț, ceea ce face ca ordinele și misiunile primite în cadrul acestei structuri să fie vădit ilegale.

Conform art. 23 alin. (1) din HG 991/2005, “Poliţistul răspunde personal pentru acţiunile, inacţiunile şi omisiunile sale, în condiţiile legii. El are datoria să se abţină de la executarea ordinelor şi misiunilor vădit ilegale”. Continuarea activității într-o structură care nu există legal conform ROF-ului ar însemna asumarea personală a răspunderii pentru acțiuni desfășurate într-un cadru organizatoric nelegal.

În temeiul art. 23 alin. (2) din același act normativ, “Abţinerea de la executarea ordinelor şi misiunilor în condiţiile alin. (1) nu atrage răspunderea disciplinară a poliţistului”, ceea ce îmi conferă dreptul legal de a refuza executarea ordinelor și misiunilor în cadrul unei structuri care nu există din punct de vedere legal.

Având în vedere cele menționate, în conformitate cu prevederile art. 22 și art. 23 din HG 991/2005, refuz executarea ordinelor și misiunilor în cadrul structurii denumite “Biroul Siguranță Școlară” până la remedierea situației de nelegalitate, și solicit:

  1. Clarificarea urgentă a situației structurii de siguranță școlară în cadrul IPJ Neamț, având în vedere contradicția dintre ROF și Dispoziția nr. 32285/30.12.2022 și Statul de organizare

  2. Punerea în acord a Regulamentului de Organizare și Funcționare cu Statul de organizare al unității sau, după caz, modificarea Statului de organizare pentru a reflecta structura reală prevăzută în ROF

  3. Revizuirea și modificarea fișei mele de post în conformitate cu structura organizatorică corectă și legal aprobată

  4. Identificarea și tragerea la răspundere disciplinară și/sau penală a funcționarilor care m-au indus în eroare și m-au menținut în eroare să mă mut într-o structură care nu există în ROF, afectând astfel legalitatea raporturilor mele de serviciu și încălcând prevederile legale în vigoare

  5. Sesizarea Direcției Naționale Anticorupție privind posibilele fapte penale comise de funcționarii care au inițiat, avizat și aprobat organizarea unui concurs pentru ocuparea funcției de șef birou siguranță școlară, în condițiile în care această structură nu există în ROF

  6. Informarea Direcției Generale Management Resurse Umane din cadrul MAI cu privire la această situație, conform art. 33 alin. (4) din Ordinul 105/2013

Data: ____________

Cu respect, Comisar șef JOSANU VITALIE


(semnătura)


Anexez prezentului refuz:

  1. Copie după fișa postului
  2. Copie după Dispoziția Șefului Inspectoratului de Poliție Județean Neamț Nr. 32285 din 30/12/2022
  3. Copie după Dispoziția Șefului Inspectoratului de Poliție Județean Neamț Nr. 32119 din 12/12/2022 privind eliberarea din funcția anterioară și mutarea la Biroul Siguranță Școlară

No comments

Leave a reply

Please enter your comment!
Please enter your name here