Cum va fura, organizat, cozile de topor din Aparatul Central (DGF, DGMRU si DGJ), la plata compensatiei pentru chirie/pentru rata la credit!

0

Pentru inceput, trebuie sa nu uitam ca structurile de suport din aparatul central al MAI, avand capii rautatilor pe contabilii din DGF, au un cazier „infractional” greu impotriva politistilor.

Va amintesc doar doua din „ crimele” financiare ale contabililor din DGF si acolitilor acestora: salarizarea la nivel maxim ( unde au reusit pentru o perioada sa escrocheze toti politistii) si ascunderea HG 1086/2004, veteranilor din misiunile internationale.

Apropo, intr-unul din ultimele procese definitivate pentru veterani, s-a calculat recent, suma de 200000 euro, prejudiciu (reprezentand diurna in valuta si dobanzi) pe care IGPR trebuie sa il plateasca unui singur veteran ( o politista din Giurgiu).

Pe scurt, compensatia pe care o primiti este inghetata la nivelul anului 2009, datorandu-se unei interpretari frauduloase a legii in vigoare, interpretare generata si impusa in teritoriu de conducatorii DGF, DGMRU si DGJ, in stransa complicitate.

In opinia noastra, plata compensatiei pentru chirie/rata catre beneficiari trebuia raportata la valoarea salariului de functie in plata in luna decembrie 2017, de cinci-sase ori ori mai mare decat salariul de functie din 2009.

Mai jos, va prezentam argumentele noastre.

Astfel, in anul 2002, potrivit art. 31 din legea 360/2002 privind statutul politistului:” (1) Polițistul numit în prima funcție sau mutat în interesul serviciului într-o altă localitate decât cea în care își are domiciliul și care nu deține locuință proprietate personală în acea localitate, nici el și nici soția/soțul acestuia, în situația în care nu i se poate asigura spațiu de locuit corespunzător, are dreptul la o compensație pentru chirie de până la 50% din salariul de bază.”

La 01.01.2010, elementul salarial cu denumirea „salariul de baza” a fost eliminat prin legea 330/2009, dintre elementele de salarizare ale politistilor iar toate drepturile banesti recunoscute politistilor prin alte acte normative, in raport de salariul de baza, au fost raportate legiuitor la un element nou infiintat pentru politisti si anume „salariul de baza de incadrare. „

In acest sens, art.40 (2) din anexa IV-Sectiunea IV din lege 330/2009 : Pentru polițiștii și funcționarii publici cu statut special din sistemul administrației penitenciare, drepturile acordate până la data intrării în vigoare a prezentei legi în raport cu salariul funcției îndeplinite, respectiv salariul de bază, se stabilesc pe baza salariului funcției de bază, respectiv a salariului de bază de încadrare.

Deci, ca efect al art. 40 (2) din anexa anexa IV-Sectiunea IV, de la 1.01.2010, nivelul cuantumului compensatiei de chirie, urma sa fie stabilit in raport de „salariul de baza de incadrare” care a preluat functia „salariului de baza”, element care nu mai exista in salarizarea politistilor.

In continuare, de la 1.01.2011, salariul de baza de incadrare a fost eliminat si el prin legea 284 din 2010 si tot de la aceasta data a intrat in vigoare art. 93 (2) din anexa VII la lege 284 din 2010 care a stabilit ca drepturile banesti recunoscute pentru politisti in raport de „salariul de baza” – inclusiv compensatia de chirie – urmeaza sa fie achitate in raport de „salariul functiei de baza” aflat in plata

La data intrarii in vigoare a art. 93 (2) din anexa VII la lege 284 din 2010, „Salariul funcției de bază” era un element compus din salariul de funcție, salariul gradului profesional deținut, gradații și, după caz, salariul de comandă

Potrivit art.4 din anexa VII la lege 284 din 2010:

(1) Polițiștii și funcționarii publici cu statut special din sistemul administrației penitenciare au dreptul la salariu lunar.

(2) Salariul lunar se compune din salariul funcției de bază, indemnizații, compensații, sporuri, prime, premii și din alte drepturi salariale.

(3) Salariul funcției de bază este compus din salariul de funcție, salariul gradului profesional deținut, gradații și, după caz, salariul de comandă. Pentru realizarea diferențierii salariilor funcțiilor de bază, se stabilesc clase de salarizare și coeficienți de ierarhizare pentru salariile de funcție.

In continuare, trebuie retinut ca de la 1 iulie 2017, Legea 153 din 2017, prin art.4 din anexa VII, a eliminat „salariul functiei de baza” dintre elementele salariale ale politistilor.

In continuare, Art.87 (2) din lege 153 din 2017 a reglementat ca „Drepturile bănești stabilite a fi acordate polițiștilor și funcționarilor publici cu statut special din sistemul administrației penitenciare, prin alte acte normative, în raport cu salariul de bază se vor calcula față de salariul de funcție aflat în plată.”

Unul din drepturile recunoscute initial, politistilor, prin raportare la salariul de baza, a fost si dreptul la compensatie pentru chirie.

Tot in legea 153 din 2017 prezinta importanta si art.44 din lege 153 din 2017 care a abrogat expres indirect orice norma contrara prevederilor art.87 (2) din anexa VI la lege, ceea ce inseamna ca art.44 a suprimat pentru viitor, nu doar raportarea dreptului la compensatie de chirie, la elementul disparut „salariul functiei de baza” ca baza de calcul, ci a incetat, pentru viitor si efectele art.7 (1) din OUG 99/2017, text care initial a reglementat ca se mentine pentru perioada 1 ianuarie-31 decembrie 2017, cuantumul compensatiei de chirie pentru politisti, inghetat la nivelul din luna iulie 2016).

Din doua texte care reglementeaza diferit asupra cuantumului – art. 87, cand se refera la “salariul de functie in plata”, nu doar modifica elementul baza de calcul ci dispune evident si asupra “cuantumului”) – in mod firesc prima norma isi inceteaza activitatea si va produce efecte pentru viitor, ultima norma.

Pe cale de consecinta, de la 1 iulie 2017, cuantumul compensatiei de chirie trebuia sa fie calculat in raport de elementul „salariul de functie aflat in plata”, regula stabilita de legiuitor la art.87 (2) din anexa VI in lege 153 din 2017.

In continuare, art.10 din OUG 90/2017 a reglementat „ In anul 2018… compensatiile lunare pentru chirie se stabilesc la nivelul lunii decembrie 2017”.

Art.37 din OUG 114 din 2018 a reglementat : „ In perioada 2019-2021, compensatiile lunare pentru chirie se stabilesc la nivelul lunii decembrie 2018”.

Expresiile „Se stabilesc la nivelul lunii decembrie 2017”, respectiv „la nivelul lunii decembrie 2018” presupun executarea a trei operatiuni consecutive:

1) Stabilirea elementului care reprezinta baza de calcul ( salariul de functie in plata, conform art. 87 alin 2 din anexa 6 la lege 153 din 2017);

2) Stabilirea valorii bazei de calcul in luna indicata de legiuitor;

3) Aplicarea procentului de pana la 50% din baza de calcul in vederea stabilirii cuantumului compensatiei de chirie.

Esentializand argumentatia de mai sus, elementul cheie in evolutia legislatiei in materia compensatiei pentru chirie/rata este art. 87 alin 2 din anexa 6 la legea 153 din 2017 pe care infractorii cu gulere albe din aparatul central nu il vad si nu il pun in aplicare.

Ne-au furat la salarizarea la nivel maxim.

Ne-au furat ascunzand 15 ani, drepturile stabilite printr-o hotarare de guvern nepublicata, veteranilor in misiuni externe de mentinere a pacii.

Va fura si cu compensatia de chirie. Ce atata mirare? Minune ar fi cand vor aplica un drept financiar, in conditii de transparenta totala, fara sa creeze suspiciuni de hotie. Mai e insa cale lunga pana atunci.

In Romania furata, hotii pot fi si la varf, ascunsi in structurile centrale ” de suport”, imbracati frumos in uniforme de politie, cu manecute de contabili.

Emil Pascut

Sursa imagine: Depositphotos

Leave a reply

Please enter your comment!
Please enter your name here